Jag har varit i kontakt med Nordnet ang de stora dataprobemen, och idag svarade de enligt nedan. För min del tycks det nu fungera så som man kan kräva igen. Har ni också noterat bättring?
" Fått mer information från vår IT-avdelning.
De meddelar att de hittat en stora flaskhalsen, problemet baserades på när många uppdateringar av sidor där kurser strömmas i realtid, Detta skapade en stor kö med requests och därmed på verkade prestandan
Fixet som har implementerade bör vara en permanent fix. Vårt mål är naturligtvis, som för allt annat, att ha 100% drifttid, men det är inte något vi kan lova. "
" Fått mer information från vår IT-avdelning.
De meddelar att de hittat en stora flaskhalsen, problemet baserades på när många uppdateringar av sidor där kurser strömmas i realtid, Detta skapade en stor kö med requests och därmed på verkade prestandan
Fixet som har implementerade bör vara en permanent fix. Vårt mål är naturligtvis, som för allt annat, att ha 100% drifttid, men det är inte något vi kan lova. "
Comment