Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Larmen till appen fungerar inte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Larmen till appen fungerar inte

    Hej ,

    Har inte använt larmet i Autostock på ett tag.
    Försöker få igång det men får inget larm till appen.
    Har skickat ID till programmet.
    Har raderat och hämtat Autostock mess. igen samt skickat om ID:et
    Notiser aktivt i telefon
    Uppdaterat Autostock ,
    Startat om dator o telefon, får ändå inte appen att fungera.
    Får lokala larm och om jag ställer in larm till mailadressen får jag det men med fördröjning.
    Vad finns mer att göra för att få i gång det?
    //Dan

  • #2
    Hm, med "skickat om ID" menar du lagt in det i Autotrader på nytt? Inställningar > Egenskaper för hela programmet > Externa larm > Autostock App

    Comment


    • #3
      Ja , just det .

      Comment


      • #4
        Ok, så numret i Autotrader stämmer med numret i appen nu? Och ändå inga larm? Är det Android?

        Comment


        • #5
          Det är iPhone
          Fick en idé
          Efter uppdatering av datorn för en månad sedan , hänger sig programmet och startar om när jag startar nyhetsfönstret.
          Kanske hänt något men någon DLL.
          Jag kan installera om programmet , vad tycker du ?

          Comment


          • #6
            Prova först att ta bort filen c:/programdata/autotraderbas/autostockwindows.ini som håller en del fönsterkoordinater. Om den blivit korrupt kan det bli krasch osv när något visst fönster öppnas. Om nyhetsfönstret kan öppnas utan problem sen är det inga problem. Det kan också vara så att NEWS.dbf blivit för stor. Stäng programmet, ta bort alla filer som börjar på News och starta om så skapas en ny tom databas.

            Comment


            • #7
              Fönsterna och nyheterna fungerar perfekt efter ditt tips.
              Men inte appen , tyvärr .

              Comment


              • #8
                OK, men det är nog inte programmet då. Avinstallera appen från telefonen och ladda ner på nytt. Du får nog nytt ID då också som behöver läggas in i Autotrader > Inställningar > Egenskaper för hela programmet > Externa larm > Autostock app.

                Comment


                • #9
                  Har gjort det tre gånger , senast nu precis , men det hjälper inte.

                  Comment


                  • #10
                    Hm, ok ring imorgon så kopplar vi upp TeamViewer. Är push tillåtet för appen i telefonen?

                    Comment


                    • #11
                      Jag har nu testat med 3 olika iPhone
                      2 st med IOS12 och 1 st med IOS13
                      De 2 med IOS12 fungerar direkt utan några som helst inställningar utöver att lägga in ID i autostock
                      Den med IOS13 som jag hållit på med hela dagen fungerar inte.
                      Som jag ser det är det något med Appen kontra IOS13
                      Kan det vara något Apple gjort i senaste uppdateringen ?

                      Comment


                      • #12
                        Jag kör själv IOS 13.1.2 utan problem men ser att det finns en senare version. Skulle såklart kunna vara nåt med den då.

                        Comment


                        • #13
                          Jag har 13.1.3
                          Ska testa att uppdatera en av de telefoner som fungerar och se om något händer i samband med det.
                          Återkommer

                          Comment


                          • #14
                            Hej ,
                            Jag nu testat olika iPhone versioner
                            12.0.1 OK
                            13.1.3 Går inte
                            13.2 OK
                            13.2.2 OK
                            Om man har 13.1.3 fungerar det efter uppdatering till 13.2.2 och borttagning av Autostock messenger appen och installation av den igen.

                            //Dan

                            Comment


                            • #15
                              Tackar för bra ”utredning”!

                              Comment

                              Working...
                              X