Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ingen handel sker

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ingen handel sker

Jag har flera modeller aktiva på varsitt testkonto anslutna till mitt skarpa konto via PC-Link. De handlar OMX30 och Dax.
    Nu har de helt plötsligt slutat handla. De fungerade alltså i slutet på december men inte nu.

PC-Link är fortfarande aktiv i att återställa kontot till en bestämd nivå som var aktuell för några dagar sedan. Alltså om jag köper eller säljer anslutna minis så återställs nivån av PC-link.

Mina anslutningar och inställningar i grova drag:

Skarpa kontot:
    ETP link minishort/long köp/sälj på minisarna.
    Minisar indata:
    DAX=multiplier 100 ETP Link 10; OMX= ETP link 11

Testkonton:
    Modeller och PC link anslutna till DAX/OMX
    Indata: DAX/OMX: PC-Link ID: 10/11, ETP Link: 10/11

PC Link:
    Alla testkonton inskrivna i scriptet

Loggade ordertransaktioner:
    Testkontona loggar sina affärer med S dvs att ordermodellerna faktiskt skickar signal. Skarpa kontot har dock inte handlar sen 30:e dec annat än att återställa sig tillbaka till vad jag antar är 30:e december.

Möjliga anledningar:
    1. Detta kan ha hänt efter att jag ändrade på testkontonas storlekar för att få rätt storlek på dem då vissa var lite för stora.
    2. Jag anslöt trend trigger (med larm) och trend multi till skarpa kontot på DAX.
    3. Aktier och minis jag lagt till själv försvinner då och då, en dag syntes inte de anslutna minisarna längre så jag lade in dem igen, anslutningarna var kvar och efter omstart av Autotrader så syntes de i orderdialogen igen.

Ok så du får handel på testkontot ”i år”?

Comment

Ja det får jag

Comment

OK, finns några orderförsök loggade i Starta > Loggade ordertransaktioner på skarpa kontot? I så fall, kolla i filen c:/programdata/autotraderbas/tradelog.txt vilka felkoder som loggas där.

Comment

Inga ordertransar på skarpa, varken i orderloggen eller loggade ordertransaktioner. MEN jag ser affärer i tradelogen till skarpa kontot som gjordes idag som inte syns inne i Autotrader.
          Jag tror jag behöver lite fjärrsupport...

Comment

Det är nog PC-link som etablerar sin position inser jag nu.

Comment

Jag laddade hem PC-Link igen och lade in alla testkonton i scriptet och sen rasslade det till och allting började fungera. Märkligt.
              Trist att jag gjorde det mitt när börsen vände idag och alla mina Longs omvandlades till Shorts. =)

Comment

Working...
              X