Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stor spread på vissa Nordnet minifutures!?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Stor spread på vissa Nordnet minifutures!?

Jag kör strategin Galaxy+Pluto och vill handla med index-instrument med hög utväxling (för att binda förhållandevis lite kapital). Just nu ligger jag t.ex. i position med "Mini L DAX Nordnet 99". Detta instrument samt några andra minifutures har en spread på hela 5 punkter - vad är orsaken till detta? De flesta andra minifutures på Nordnet Markets har bara 1-2 punkters spread. I en strategi som bara handlar intra-dag, kan jag då istället välja andra instrumenttyper, t.ex. Unlimited Turbos? Har detta någon praktisk inverkan? Obs, ligger endast i position över dagen, ej övernattning.

Turbos funkar finfint, de brukar ha 1-2 punkter spread för DAX vilket är helt ok. Ingen aning varför just en av minisarna skule ha 5 punkter, men det är inget problem om man kan välja andra istället.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
      Turbos funkar finfint, de brukar ha 1-2 punkter spread för DAX vilket är helt ok. Ingen aning varför just en av minisarna skule ha 5 punkter, men det är inget problem om man kan välja andra istället.
      OK, tack för snabbt svar. Jag checkar in några turbos i PC Link/ETP Link istället - det borde fungera!

Comment

Låter fint, testa gärna nya versionen av ETP Link också. Den har förbättrad hysteres och undviker fler onödiga byten under förutsättning att man checkar in minis på ett avstånd av minst 20% av riktpriset.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
          Låter fint, testa gärna nya versionen av ETP Link också. Den har förbättrad hysteres och undviker fler onödiga byten under förutsättning att man checkar in minis på ett avstånd av minst 20% av riktpriset.

OK, tack för tipset! Räcker det att uppdatera PC Link och ETP Link via Hjälp-menyn? Behövs något kopplas om?

Comment

Bara ETP Link. Om du uppdaterar PC Link behöver kontona sättas igen som den omfattar. Inga omkopplingar behövs.

Comment

Jag kopplade på en Unlimited Turbo igår (T Long DAX Nordnet 293). Position togs på testkontot nu på morgonen, men inget avsut sker på det skarpa kontot. Och inget syns i Loggade lokala transaktioner (bara köpen på testkontot). Ska samma parametrar anges på en Unlimited Turbo som på en Minifuture, dvs. ETP Multiplier=100, ETP Check In=1 och ETP Link ID=10?

Comment

Japp, det är samma parametrar. Slå en pling om du har möjlighet så kopplar vi upp och tittar.

Comment

Working...
                X