Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Anpassa automatisk orderläggning vs Script rapport

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Anpassa automatisk orderläggning vs Script rapport

Jag tycker det är förvirrande att jag efter att ha frigjort alla ordermodeller enligt Anpassa automatisk orderläggnings fliken i Order dialogen fortfarande se scripten som anslutna i Script rapporten. Är detta en bugg eller hur förklarar man detta beteende?

Enda sättet jag kan förklara det är att script rapporten visar historiken, men det är inte vad som beskrivs i hjälpindex.

Script och ordermodeller är inte samma sak. I fliken Anpassa automatisk orderläggning hanteras endast ordermodeller och deras anslutningar. Tänk på att när man först kommer in i fliken visas anslutningar för alla konton, men så fort man markerat en modell tänds kopplingarna enbart för det konto som är valt i menyn.

När man frigör eller ansluter modeller behöver man klicka på Verkställ för varje modell, därefter gå vidare med nästa modell osv.

Script kan ligga anslutna till instrument utan att ordermodeller är kopplade, dvs script kan rita saker i diagram osv utan att någon automatisk orderläggning är ansluten. Scriptanslutningarna syns i scriptrapporten. Du kan också klicka ENTER på ett diagram eller ett instrument i en börslista så kommer Basuppgifter upp. I högra fliken syns allt som är anslutet till det instrumentet inkl kontonr.

Comment

Om jag kikar på enskilt instrument under Bevakade script och ordermodeller är det tomt. Det är endast i Script rapporten som något syns. Känns som den inte är helt i sync med andra vyer?

Comment

Ah, nu fattar jag vad du menar. Via högerklick i diagram och Arbeta med script kan man kolla alla anslutna script till ett papper. Det kan ju vara så att det bara är anslutet för att rita, men inte med Autobevakat ikryssat. Det syns i Scriptrapporten då men inte i högra fliken eftersom det inte exekveras förutom vid diagramritning.

Comment

Lägger in en skärmdump för att visa vad jag menar. Det är ETP Link bla jag menar så är inte bara för att rita.
          Attached Files

Comment

Ok, ser att du har ETP Link trigger anslutet till OMXS30, högerklicka på OMXS30-diagrammet och välj Arbeta med script så borde kopplingen synas där.

Comment

Nej den visas inte där. Du kan även se i bilden att jag har MINI L OMX NORDNET 22 kopplad till ETP Link Minilong köp och att den inte syns på instrumentet till höger.

Comment

Jag har samma problem, instrument helt utan ordermodeller eller script står som anslutna till 10+ saker i Scriptrapporten.
                Det verkar vara historiska kopplingar som visas, går den att nollställas?

Comment

Working...
                X