Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Realtid Dow Jones

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Realtid Dow Jones

Jag har tidigare haft realtid på Dow Jones i NAT. Sedan en tid har jag 15 minuters fördröjning. Har tagit upp det med Nordnet som bett mig kryssa för realtid under avtal och abonnemang, vilket jag gjort.
    De bad mig kolla med Autostock.

Har fortfarande 15 minuters fördröjning, men vid enstaka tillfällen hoppar den upp i realtid.

Har ni andra realtid på Dow Jones?

Undrar
    Bertil

Samma elände här... Massor med avbrott i feeden också... Felanmält enligt Rikard, men har inte sett något om när det kan vara löst.

Comment

Nordnet har helt tagit bort Dow Jones indexet från sin hemsida (gäller både gamla och nya Nordnetsiten, så de har uppenbarligen stora problem med sin indexleverantör. Mycket svagt av Nordnet att inte kunna fixa detta på över en månad (eller så).

mvh
      Bertil

Comment

Ser ut som att de fått ordning på de andra USA_indexen nu, men just Dojan funkar sådär.

Comment

Om man skall rita Dow Jones funkar inte intradag endast EOD.
          DJ data kommer lite som det vill. Ibland i realtid, ibland 15 fördröjt och oftast inte alls.

mvh
          Bertil

Comment

Just nu står mycket still, verkar vara hos börsen själv.

Comment

Bertil, prova att lägga in följande i ini-filen:

Avdelning

[Indices]
              30.10.!DJI=201,Dow Jones Indu. Avg

[ReplaceIndices]
              Dow Jones=30.10.!DJI

Spara filen och starta om programmet. Nu körs DJIA på nya feed-IDt, se om det blir stabilare.

Comment

Dow Jones fanns redan under ReplaceIndices så jag tog inte bort utan skrev den nya under

[ReplaceIndices]
                Dow Jones=SIX-IDX-DJI
                Dow Jones=30.10.!DJI

Verkar fungera. Ville inte radera ifall det inte fungerade och vet inte vilka tecken man skall använda för att kommentera bort. Fungerar [ ] ?

Nu kan jag rita DJ i diagram intradag. Tyvärr har jag den förargliga 15 minutersfördröjningen kvar...

mvh
                Bertil

Comment

Dubbla entries vet jag inte hur det blir, kommentera bort den gamla med ;

Delay vet jag inte om vi kommer bli av med.

Comment

Fungerade inte alls då jag kommenterade bort det gamla entryt med ;

Tricket är ju att även få i realtid, annars så kan man lika gärna titta på en annan websida som har realtid, tex https://www.wallstreet-online.de/ind...nute||ads:null

mvh
                    Bertil

Comment

NU verkar ju Dow Jones vara stabil fast fortfarande med 15 minuters fördröjning trots att jag har alla tillval för realtid USA hos Nordnet.
                      Har någon av er realtid för DJ?
                      Rikard hur skall vi göra för att få realtid på Dow Jones?

Undrar
                      Bertil

Comment

Har inte hört något nytt om realtid för DJ, alla USA-index är fördröjda utom ESPFUT-1 som man kan teckna realtid för.

Comment

Jag får realtid på ESPFUT-1 i NAT men det är ju SP500.
                          DJ består ju bara av 30 aktier och är mycket snabbare för trender som jag är intresserad av.
                          Jag har skrivit till Nordnet och klagat. Jag har ju haft NAT sedan 2011 och haft realtid fram till bytet av indexleverantör till Morningstar för ett par månader sedan. Jag får ha IG:s gratishemsida i ett annat fönster för att få DJ i realtid.
                          mvh
                          Bertil

Comment

Nu har Nordnet fått upp Dow Jones på sin gamla hemsida, men fortfarande samma problem i AutoTrader. Ibland 15 min fördröjt ibland fruset.
                            Jag har realtid på i princip alla aktier som ingår i DJ men inte själva indexet.

Har indexet fått en ny feed?

mvh
                            Bertil
                            Attached Files
                            Last edited by Bertil; 2020-05-12, 23:42.

Comment

Noe nytt her? Er det fortsatt kun ESPFUT-1 som har realtid?

Comment

Working...
                              X