Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

OMXS30 släpar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Är inte på kontoret nu men kan det vara S-order och T-order, dvs skickad order resp skarpt avslut. Det var det jag tänkte på när jag frågade om manuell order på testkontot. Om det var en autoorder bokförs priset på det som ordermodellen skickar, vilket kan vara lite extra tilltaget. I verkligheten får man ju emittentens pris.

    Comment


    • #77
      Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
      Är inte på kontoret nu men kan det vara S-order och T-order, dvs skickad order resp skarpt avslut. Det var det jag tänkte på när jag frågade om manuell order på testkontot. Om det var en autoorder bokförs priset på det som ordermodellen skickar, vilket kan vara lite extra tilltaget. I verkligheten får man ju emittentens pris.
      Var jag som fumlade med olika konton, kör med ca 20 st, så glöm detta!

      Tyvärr slutade OMSX30 feeden att funka runt kl 16:55 och 17:05 idag, så problemet verkar inte löst hos Nordnet

      Trevlig helg

      Comment


      • #78
        Det är inte Nordnet som strular utan Morningstar. Funkade dock betydligt bättre idag ön igår men min gissning är att det blir leverantörsbyte så snabbt det går.

        Comment


        • #79
          Ursprungligen postat av Purra Visa inlägg
          Var jag som fumlade med olika konton, kör med ca 20 st, så glöm detta!

          Tyvärr slutade OMSX30 feeden att funka runt kl 16:55 och 17:05 idag, så problemet verkar inte löst hos Nordnet

          Trevlig helg
          Ser nu att det redan runt kl 16:00 börjar se märkligt ut, det är väsentliga GAP helt plötslig, iof sig skottdag idag

          Click image for larger version

Name:	OMXS30.png
Views:	1
Size:	119.8 KB
ID:	100686

          Comment


          • #80
            Gjorde lite jämförelse mellan MINILONG OMX BNP249 som jag la upp igår och körde några timmar, samt MINI L OMX NORDNET 86.

            Grafen visar Nordnet-minin som rosa/blå samt BNP-minin som grön/röd för resp bid/ask.

            Man ser korta avbrott hos BNP-minin ganska ofta, flera gånger per dag. Dessutom är spreaden 1,2 kr jämfört med Nordnets 0,26 kr. Lägg till att BNP handlas med courtage och Nordnet courtagefritt så är valet väldigt enkelt för min del i alla fall.

            Vet inte om NDX hade onormalt mycket strul igår, men det är ju enkelt att fortsätta följa det nästa vecka.

            Attached Files

            Comment

            Working...
            X