Var det ngn mer som hade avbrott i prisdata kl ca 16:24-17:00 idag? Tror knappast det var min egen internetkopplings fel en vild handelsdag som denna.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Avbrott i data?
Collapse
X
-
Från Dagens industri
Stockholmsbörsens index "stannade" – mitt under börsfallet
Mitt under det branta börsfallet på måndagen fick Stockholmsbörsen problem. Både det bredare OMXSPI och storbolagsindexet OMXS30 visade spikraka linjer mellan 16:11 till 16:38 på måndagseftermiddagen.
Felet berodde enligt Nasdaq på den intensiva handeln.
På måndagen under en intensivare handel går det att utläsa raka kurser på såväl det bredare OMXSPI som storbolagsindexet OMXS30. I enskilda aktier noterades dock avslut precis som vanligt.
”Nasdaq upplever för närvarande förseningar med distributionen av data, vilket påverkar aktiedata och indexkalkyler i Norden och Baltikum. Vi arbetar på att lösa problemet och kommer att tillhandahålla information löpande när den blir tillgänglig. Alla andra Nasdaq-system fungerar som normalt”, skriver David Augustsson, presstalesperson på Nasdaq i ett mejl.
Klockan 16.38 uppdaterades indexen, men stannade därefter upp igen fram till klockan 16.56. Vid 17.02 hoppade sedan indexen igång igen och strax därefter bekräftade David Augustsson att problemet var löst.
https://www.di.se/live/stockholmsbor...ta-borsfallet/
mvh
Bertil
Comment