Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Anslutna ordermodeller och script

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Anslutna ordermodeller och script

Vad jag förstår så exekveras de anslutna ordermodellerna depå för depå i "bokstavsordning" (nummerordning för den underliggande identifikationen).

Jag tar ofta några av de anslutna ordermodellernas sl) script och ansluter till ett diagram för att kunna plotta diverse hjälplinjer (ej för trigg bara för att titta).
    När körs detta script relativt de anslutna ordermodellerna?
    Spelar det någon roll till vilket konto detta script ansluts relativt till när det körs?

Varför jag frågar är att jag kan ha något script som felaktigt skriver till en global cell vid skarp körning, men inte vid simulering. (Kan bero på exekveringsordningen av ordermodellerna). Se inlägg i Mach1-tråden.

mvh
    Bertil

Rent generellt ska inte konto spela någon roll när scriptet körs i diagrammet. Så länge inte positioner, tradeinfo, etc används. Är sedan cellerna beroende av varandra kan det påverka.

Däremot skulle det kunna påverka om tex skrivning sker innan eller efter beroende om värdet först skrivs i diagrammet eller i ordermodellen.

Annars skulle nog konto kunna användas för styrning av körordning. Dvs för script som inte handlar.

Lämnar ditt inlägg sists så Rikard inte missar det.

Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
    Vad jag förstår så exekveras de anslutna ordermodellerna depå för depå i "bokstavsordning" (nummerordning för den underliggande identifikationen).

Jag tar ofta några av de anslutna ordermodellernas sl) script och ansluter till ett diagram för att kunna plotta diverse hjälplinjer (ej för trigg bara för att titta).
    När körs detta script relativt de anslutna ordermodellerna?
    Spelar det någon roll till vilket konto detta script ansluts relativt till när det körs?

Varför jag frågar är att jag kan ha något script som felaktigt skriver till en global cell vid skarp körning, men inte vid simulering. (Kan bero på exekveringsordningen av ordermodellerna). Se inlägg i Mach1-tråden.

mvh
    Bertil
    Last edited by Henric; 2020-03-10, 12:43.

Comment

Script som krs i diagram utan Larmbevakat ikryssat skriver inte till celler. Däremot om Lambevakat är kryssat så skrivs celler. Om scriptet använder något kontosoecifikt, tex portfolio(), cas() eller så får ju kontonumret ev betydelse.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
        Script som krs i diagram utan Larmbevakat ikryssat skriver inte till celler. Däremot om Lambevakat är kryssat så skrivs celler. Om scriptet använder något kontosoecifikt, tex portfolio(), cas() eller så får ju kontonumret ev betydelse.
        Jag läser bara från celler i script anslutna till diagrammen för felsökning.
        Efter diverse felsökning hittade jag felet. Se inlägg i Mach1
        http://www.autostock.se/vbulletin/sh...&postcount=211

mvh
        Bertil

Comment

Working...
        X