Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Call i terminen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Call i terminen

Idag inträffade något jag aldrig lagt märke till tidigare.
    OMXS300C terminen skall i princip ha samma värde som OMXS30 indexet då det inte är några utdelningar att ta hänsyn till. Men vid flera tillfällen idag var terminen över 4 punkter högre än index. Då stannades terminshandeln och ett callförfarande drogs igång. Då köp och säljkursen i callen överensstämde med indexvärdet släppte handeln fri igen för terminen.
    Detta finns kanske beskrivet någonstans i det finstilta för terminen.

mvh
    Bertil Observant

Attached Files

Inget jag känner till. Hur vet du att det är en call och att feeden inte stannat
    När det är volatilt skiljer det en hel del mellan terminen och index. Det har jag även sett i vissa avslut. I går skiljde det +/- 2-6 punkter både upp och ner man ritar i diagrammet.

Comment

Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
      Inget jag känner till. Hur vet du att det är en call och att feeden inte stannat
      När det är volatilt skiljer det en hel del mellan terminen och index. Det har jag även sett i vissa avslut. I går skiljde det +/- 2-6 punkter både upp och ner man ritar i diagrammet.
      Inga avslut gjordes. Köp-och säljkurserna var lika och rörde sig simultant upp och ner exakt som vid en call. Då köp-och säljkurserna överensstämde med indexvärdet släpptes allt fritt. Om du inte vill kalla det för en call så kalla det något annat.

mvh
      Bertil

Comment

Jag kallar det ingenting. För jag vet inte. Det skiljer nu ofta upp till 2-6 punkter mellan terminen och index och borde inte påverka.

Comment

Jag tittar ju på alla tickvärden då jag tradar manuellt.
          Om man ser att det är stor skillnad mellan index och terminen och man upptäcker att DAX drar iväg åt motsatt håll, så kan man försöka trada manuellt på det.
          Jag håller på med det just nu, tradar på 5 tick, 1.25 kr, på terminen. Det är dock väldigt lätt att bränna sig om det trendar iväg åt fel håll. Många avslut blir det...

mvh
          Bertil

Comment

Working...
          X