Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Får inte ETP-link att funka

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Får inte ETP-link att funka

    Försöker få ETP-link att köp minifuture när min strategi köper i OMX30.

    1. Till testkonto1 har jag anslutit en köp- och säljordermodell mot OMXS30 med ETP-link nr 10. Använder mig av ETP-trigger eftersom jag inte använder PC-link.

    2. Till testkonto2 har jag anslutit en ETP Link Mini Long köp och ETP Link Mini Long sälj mot mini L OMX Nordnet 01 med ETP-link nr 10.

    När testkonto1 får köpsignal och köper x antal omxs30 bör väl den trigga testkonto2 så att x antal mini L OMX nordent köps eller hur??

    Jag har följ olika videos på youtube för att lokalisera felet men jag kan inte hitta vad som är fel..

    köp- och säljordermodell mot OMXS30 ger köpsignal och köper x antal OMX30 så den funkar som den ska.

    // Fredrik

  • #2
    Några saker att kolla.

    1. Om du väljer testkonto 1 - syns ETP ID för OMXS30 då? (tänker så att det inte blev inmatat på ett annat konto)

    2. Om du väljer testkonto 2 - syns ETP ID för minis då?

    3. Klicka ENTER på OMXS30 och välj fliken längst till höger, syns ETP Link trigger där som antingen ordermodell eller larmbevakat script? Om det är larmbevakat script, kolla så att det ligger kopplat på rätt konto. Det syns om du går in på Arbeta med script, så syns kontonr jämte scriptet i editorn.

    Comment


    • #3
      1. Om du väljer testkonto 1 - syns ETP ID för OMXS30 då? (tänker så att det inte blev inmatat på ett annat konto)

      Ja markerar jag testkonto1 och trycker enter på omxs30 och väljer indata script så finns 10 i ETP link

      2. Om du väljer testkonto 2 - syns ETP ID för minis då?

      Ja markerar jag testkonto2 och trycker enter på mini L omx nordnet01 och väljer indata script så finns 10 i ETP link

      3. Klicka ENTER på OMXS30 och välj fliken längst till höger, syns ETP Link trigger där som antingen ordermodell eller larmbevakat script? Om det är larmbevakat script, kolla så att det ligger kopplat på rätt konto. Det syns om du går in på Arbeta med script, så syns kontonr jämte scriptet i editorn.

      Ja trycker jag enter på omxs30 och väljer bevakade script ordermodeller så finns trigger ansluten som ordermodell mot testkonto1

      Comment


      • #4
        Ok då verkar det rätt, under förutsättning att cell 10 inte används nån annanstans. Man kan ju prova att byta till ett annat ID. Annars får du gärna ringa imorrn så kollar vi med TeamViewer.

        Comment


        • #5
          Jag har byt ETP id till 20... Det går inte och testa kopplingen mellan testkonto1 och testkonot2 eller måste det ske live??

          Comment


          • #6
            Index är stängt så då skrivs inget till cellen.

            Comment


            • #7
              Idag verkade det funka med ETP-Link....

              Men kan man se vilka celler som används för ETP-LINK??

              Comment


              • #8
                Härligt, då var det nog cell 10 som var upptagen. Man kan kolla var den förekommer i ETP ID-fältet med en kalkyl i Kalkylforskaren, ETP Link ID. Om du inte har den kan du ladda ner den via Hjälp > Uppdatera standardkalkyler.

                1. Välj konto i menyn först (men behöver köra kalkylen 1 gång på varje konto för att se alla tänkbara ställen där IDt kan finnas).

                2. Kör kalkylen på de listor där du kan ha matat in ETP ID. När svaret kommer upp kan man sortera i kolumnen ETP ID och se vilka instrument som har nr 10 på det kontot.

                3. Upprepa med fler konton tills alla är hittade med nr 10.

                Comment

                Working...
                X