Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Förster på bortkopplad skärm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Förster på bortkopplad skärm

    Är ute och reser och har kopplat bort min laptop från mina arbetsmonitorer. Nu när jag försöker använda autotrader så öppnas vissa fönster utanför min laptop-monitor och låser programmet.

    Hur kan jag återställa så att alla fönster öppnas på min laptop?
    AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com

  • #2
    Jag har precis samma problem. I mitt fall är det "Analysbänken" som envisas med att dyka upp utanför den synliga skärmen. Alla idéer till en workaround skulle uppskattas.

    Mvh,
    Anders

    Comment


    • #3
      Jag loggar in på vps:en från telefonen och får ibland problem. Sparar jag arbetsytan så att det fungerar bra i telefonen brukar det gå bra. Har jag gjort ändringar utan att spara är det bara att hämta arbetsytan som jag sparat. Vet ej om ni har liknande problem.

      Comment


      • #4
        Efter lite experimenterande hittade jag en workaround som fungerar för mitt Analysbänksfönster. Jag kan flytta in det till den synliga skärmen så här:

        - Alt-Space: Det här öppnar en (osynlig) fönster meny
        - "F" : Väljer kommandot "Flytta". Blir antagligen "M" på en engelsk windows installation
        - Piltangent ett antal gånger. I mitt fall till vänster. Det här flyttar fönstret så att det blir synligt.

        Mvh,
        Anders

        Comment


        • #5
          Fönsterkoordinater ligger lagrade i filen c:/programdata/autotraderbas/autostockwindows.ini

          Den kan man radera så skapas en ny nästa gång man stänger ett fönster för att spara koordinaterna. När den är raderad öppnas alla fönster i default-läge.

          Comment

          Working...
          X