Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Egna listor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Egna listor

    Hej, vill bara kolla en sak när man skapar egna listor med instrument, aktier osv. Behöver underliggande lista ligga i kursinsaling eller räcker det om jag lägger min egna "bland lista" i kursinsamligen så hämtar den kurser anpassat utifrån listan?

  • #2
    Det räcker att någon lista (tex en egen) instrumentet ligger i är förbockad i Anpassa kursinsamling.

    Comment


    • #3
      En relaterad fråga. Hur får man enklast in dessa instrument i sin lista?

      Exempel: Jag vill samla in kurser för instrument A som just nu ligger på lista L1. L1 är inte aktiv för kursinsamling för att spara på data, detta innebär att A inte kommer finnas med i valbara listan om jag går in på "Modifiera enskild grupp", finns kanske nåt smartare sätt att gå tillväga?

      Comment


      • #4
        Om du inte vill slå på listan kan du gå till Inställningar > Grunduppgifter för alla instrument och leta upp det där, kryssa i "Med i mastertabellen", så dyker instrumentet upp som valbart när du redigerar egna listan.

        Comment


        • #5
          Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
          Om du inte vill slå på listan kan du gå till Inställningar > Grunduppgifter för alla instrument och leta upp det där, kryssa i "Med i mastertabellen", så dyker instrumentet upp som valbart när du redigerar egna listan.

          Perfekt, mycket smidigare. Hjälper mig även hitta instrument jag inte vet vilken lista de hamnat på

          Bonusfråga utifall du vet svaret (annars kan jag nog labba fram det själv). Hur synkas "Mastertabellen" mot "Aktiva listor". Är listorna aktiva för kursinsamling bara ett slags hjälpmedel för att hantera mastertabellen, dvs. om jag går in och förändrar aktiva listor kommer det "skriva över" eventuella enskilda instrument jag lagt till i mastertabellen. Eller styrs de oberoende av varandra på nåt vis?

          Comment


          • #6
            Precis, listor är bara grupper av instrument aktiva i insamlingen. Du kan aktivera enskilda instrument med krysset för mastertabellen.

            Comment


            • #7
              En relaterat fråga kring egna listor - jag kör med en egen lista för dom minisar jag använder. I går kväll såg jag att jag plötslig låg med både lång och kort OMX och hade även kvar position i DAX fast testkonton hade sålt av. Nu i morse var hälften av tillgångarna dolda i orderdialogen. Jag laddade om arbetsytan och då syntes det att hälften av minisarna i egna listan var försvunna. När jag la till "nytillkomna minis" i kursinsamling dök allting upp igen och efter en stund justerade ETP link innehavet.

              Kan egna listerna hamna ur synk eller finns det nån annan förklaring på att instrumenten kan försvinna från listan?
              Egna listan ser numera ut som om den har fått alla instrument från "Nytillkomna minis".

              Comment


              • #8
                Hm, hade du lagt till eller tagit bort någon mer lista i kursinsamlingen? Det ska ju inte kunna ändra sig av sig själv. Men visst, man kan ju låta Nytillkomna minifutures-listan vara ikryssad så har man alltid alla minis som finns upplagda.

                Comment


                • #9
                  Jag kryssade i omxs30 aktierna igår på kursinsamlingslistan. Det lustiga är att halva egna listan försvann. Och nu med stora minis listan påslagen får jag som sagt många fler minis än jag ursprungligen har lagt till på den egna listan.

                  Jag kan nog gräva fram ett snashot på min vm om det finns filer vi borde jämföra för och efter?

                  Comment

                  Working...
                  X