Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kan ordermodeller koppla ur sig?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Kan ordermodeller koppla ur sig?

    Hejsan!

    Vi något enstaka tillfälle verkar det som om ordermodeller kopplar ur sig utan manuell påverkan. Det verkar ske när modellen triggar. Finns det något känt som kan få detta att hända?

    Ett exempel relativt nyligen som rör ETP Link Minilong buy modellen.

    Juni 7 på morgonen: Modellen var kopplad för "SAGA B"

    Juni 7 12:35: Scriptet köpte men affären gick inte igenom

    "12:35 ORDER "sl) EA Squeeze Köp SAGA B(21)" kurs 129.80$12:35 ORDER "sl) ETP Link Minilong buy SAGA B(XXXXXXX - EK ANDERS)" kurs 129.80$"

    Juni 8 på morgonen: Modellen nu bortkopplad från kontot.

    Ingen affär skedde skarpt juni 7 kl 12:35 och TRADELOG.TXT har ingen notering om SAGA B vid den här tidpunkten.

    Det händer mycket sällan så inte något jätteproblem, men hade varit bra att förstå vad som händer och kunna förebygga det.

    Några idéer?

    Mvh,
    Anders

  • #2
    Hmm... plötsligt verkar det här hända oftare och med fler instrument. Någon idé om hur man kan felsöka det här?

    Problemet är alltså att en modell köper ett instrument på ett testkonto, Instrumentet änvänder ETP Link för att handla skarpt. Men det som sker är att ETP Link Minilong köp kopplas från på det skarpa kontot istället för att som förväntat köpa.

    Mvh,
    Anders

    Comment


    • #3
      Jag har varit med om att samtliga ordermodeller kopplat ur efter att ett köp gjorts. Omstart av NAT återställer allt.
      Om jag kommer ihåg rätt så berodde det på att jag i en ordermodell använde dynamiskt antal perioder utan att allokera maxantal med :xxx i minnet.
      mvh
      Bertil

      Comment


      • #4
        Uppdatera programversion så löser det en bugg vi hade där upprepade felkoder i samband med orderläggning kopplade ur modellen. Nu blir det bara omstart istället, och vi kommer fintrimma via centralkonfiggen. Det är ett led i säkerhetstänket där felkoder från Nordnets system till slut behöver trigga en omstart.

        Comment


        • #5
          OK, ska testa att uppdatera och starta om.

          Mvh,
          Anders

          Comment

          Working...
          X