Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Terminskontrakt gör mig yr

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

IG verkar ha sammansatt terminsdata EOD från 2010:07:26 när jag testar plocka ut från deras API. Undrar hur de har skapat up den sammansatta datan, om man vågar anta att de har rullat på ett pålitligt sätt.

Comment

Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
      Det var väl när MIFID2 kom? Jag hade några intressanta ETFer som jag övervakade och funderade på. Riktigt trist att det blev som det blev. Typiskt att dom drog sig ur.

Tänker att för en långsiktig modell så borde xacts produkter vara attraktiva? Om man är ute efter exponering mot omxs30 index/termin. Vet inte vad dom har för årsavgift men bör inte vara allt för dyr.
      Jo, idiotiskt. Skyddar europeiska banker, men gör det mycket sämre för individer. Bara för att prospektet inte finns på svenska. Hoppa över detta då det inte har med tråden att göra.

Comment

Ursprungligen postat av favetelinguis Visa inlägg
        IG verkar ha sammansatt terminsdata EOD från 2010:07:26 när jag testar plocka ut från deras API. Undrar hur de har skapat up den sammansatta datan, om man vågar anta att de har rullat på ett pålitligt sätt.
        Du kan ju fråga hur de har rullat. Beroende på metod måste man ta hänsyn till detta.

Comment

Working...
        X