Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ändra saldo på testkonto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ändra saldo på testkonto

    Hejsan!

    När man använder ETP Link kör man ju via ett testkonto vilket är praktiskt eftersom saldot på kontot kan användas i koden för ordermodellerna. Det fungerar utmärkt och ger viss möjlighet att enkelt koordinera handel med olika instrument på kontot.

    Nu till min fråga: Hur kan man ändra saldot på ett aktivt testkonto som används för att styra skarp handel via ETP Link? Motsvarande att göra ett uttag eller en insättning på testkontot. Dock utan att påverka något annat t.ex. nuvarande innehav på kontot.

    Mvh,
    Anders

  • #2
    Några idéer?
    Mvh,
    Anders

    Comment


    • #3
      Klicka upp Starta > Testkonton, och justera värdet i Saldo-kolumnen. Starta om programmet så är kontot uppdaterat.

      Comment


      • #4
        Ett exempel. Jag har ett testkonto med 4 innehav.

        I orderdialogen kan jag se ett depåvärde på 84000 och tillgängligt -6000.

        I Testkonto listan står det saldo 60000 och "att handla för" -6000 för motsvarande konto.

        Tillgängligt -6000 är ju onekligen samma i båda.

        Men saldot 60000 verkar orelaterat till det jag ser i orderdialogen.

        Hur hänger det här ihop?

        Mvh,
        Anders

        Comment


        • #5
          Saldot är ursprungsvärdet för kontot. I orderdialogen finns också en parameter Depåvärde som är aktuellt värde inkl ev positioner. Tillgängligt att handla för ändras med hänsyn till öppna positioner, och kan också vara negativt om man tex övertrasserar kontot.

          Så för att kolla värdet just nu, titta på Depåvärde i orderdialogen. Vill du justera kontot, ändra Saldo och starta om. Då ska även Depåvärde ha uppdaterats.

          Comment


          • #6
            Har testat lite och har en liten fråga till. Om man kollar tillgängligt/depåvärde i orderdialogen samtidigt som man ändrar saldo i testkontotabellen verkar det som om ändringen sker direkt när man avselekterar saldocellen. "Tillgängligt" ändras med samma summa som förändringen i saldo.

            Så: Varför måste man starta om AT?

            Mvh,
            Anders

            Comment


            • #7
              Omstarten initierar kontona så att Depåvärde etc visas korrekt.

              Comment


              • #8
                OK, har testat lite mer. Det var nog mer en slump att det såg ut att slå igenom direkt första gångerna jag testade. Det händer att siffrorna blir lite förvirrade utan omstart. Men efter omstart verkar allt bra!

                Tackar,
                Anders

                Comment

                Working...
                X