Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

D-brent-1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • D-brent-1

    Noen her inne som også har/har hatt problemer med "D-BRENT-1" for råoljeindex? Den forsvinner nesten daglig fra programmet, så må jeg laste det inn på nytt. Noen ganger etter jeg har lastet det inn på nytt er kurshistorikken og livedataen forsinket med 10-12 minutter. Noen tips?

  • #2
    Kolla så att listan Commodities är kryssad i Inställningar > Anpassa kursinsamling.

    Comment


    • #3
      Commodities er kryssad, men kursen er fortsatt fel. Det samme er dataen gjennom dagen.

      Comment


      • #4
        Selv etter at "commodities" ble avkrysset, så virker det som at senast data henger noen minutter etter. Det samme gjør dataen gjennom dagen. Jeg prøvde å erstatte dagens data i "underhåll d.", men er fortsatt vel gjennom dagen.

        Comment


        • #5
          Det har inte med listorna att göra, D-BRENT-1 är fördröjt 10 min som standard.

          Comment


          • #6
            Aha, kan man inte få det live?

            Comment


            • #7
              Nej, inte vad jag vet.

              mvh

              Comment


              • #8
                Brent olje er jo live hos nordnet. Det må jo gå å få den live på AT. Har laget en modell som ser på oljeprisen, så den må være live for at den skal fungere :/

                Comment


                • #9
                  Hei igjen,
                  Siden d-brent er forsinket med 10 minutter, har jeg to spørsmål
                  1. Er det mulig å laste ned eller få tak i kjøp/sell data på mini l olja nordnet 250?

                  2. Dersom man bruker sell-kursene på mini l "olja nordnet" til utregning, er det noen som har en god løsning påå bruke selgerkurser, som er riktige? Det hender jo at nordnet tregger selgerkursen innimellom, og da blir jo utregningene helt fel. Jeg prøvde meg med:
                  sell=add(s,0)
                  kjop=add(b,0)
                  diff=mult(div(sub(sell,kjop),kjop),100)
                  hoy_spread=gt(diff,0.1)
                  kurs_ok=find(not(hoy_spread,100,sell,1)
                  men med denne utregningen får jeg til å regne ut fex "stdev". Finnes det noen løsning?

                  Comment


                  • #10
                    Hej!
                    Det stämmer, Brent-feeden är det delay på.

                    Jag har bara data på MINI L OLJA NORDNET 254 sedan slutet av november, kanske finns någon annan på forumet som samlat in någon olje-mini längre?

                    Comment

                    Working...
                    X