Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PC / ETP Link id

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • PC / ETP Link id

    Hejsan!

    Jag börjar allt mer använda PC Link för att hantera olika instrument som handlas av algoritmerna. Det är ganska praktiskt. Man slipper en hel del konfigureringstrassel om flera algosar jobbar på samma instrument.

    Så jag är nyfiken på begränsningarna som finns. Ett par frågor:
    - I en gammal PDF på hemsidan verkar det som om id måste vara inom 10-99. Stämmer det fortfarande?
    - Finns det något sätt att utöka det användbara intervallet för PC Link id.

    Relaterat: Finns det några begränsningar för ETP Link id?

    Mvh,
    Anders

  • #2
    PC Link 10 90 klarar 10 konton och ID mellan 10-89.
    PC Link 20 80 klarar 20 konton och ID mellan 10-49.

    Comment


    • #3
      PC link 10/90

      Om man har 20 testkonton som man vill följa (kopplade singalskript på samtliga)
      och dessutom kör 80 tillgångar (index och aktier). Är det då möjligt att köra PC Link 10/90? Förutsättningarna är:
      -Max 10 strategier aktiva via PC link samtidigt
      -Kör max 80 tillgångar

      Jag vill alltså fortsätta följa de icke inkopplade strategiernas utveckling via testkonto saldo. Är detta möjligt eller kommer de icke inkopplade strategierna störa inkopplade konton eller tillgångar?

      Vill inte köra PC link 20/40 då jag kan kör max 40 tillgångar på denna. ROC
      kräver 60 lediga idn

      Comment


      • #4
        Om du har 20 testkonton klarar inte PC Link 1090 det, där är max 10 konton möjliga. Och 2040 klarar max 40 tillgångar. Jag skulle nog överväga att köra på en annan installation i så fall, man kan ju ha flera igång samtidigt fast på olika datorer.

        Comment

        Working...
        X