Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Norska aktier - kurshistoria

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Norska aktier - kurshistoria

    Hejsan,

    Jag såg ett meddelande om att vissa norska aktier har bytt id och följde instruktionerna på https://www.autostock.se/nyheter/upp...-norska-aktier.

    De nya namnen verkar nu dyka upp och fungera. Men ett annat problem har dykt upp: Historiken för de aktier som har bytt namn är uppdelad på de gamla och nya namnen.

    Ett exempel är Crayon Group Holding. De hette tidigare CRAYON(15) och har bytt till CRAYN(15). Nu verkar jag ha två olika instrument i AT. Både CRAYON(15) och CRAYN(15) finns. CRAYON(15) har kurser tom 201127 och CRAYN(15) from 201201. Tyvärr gör ju det här att ordermodeller som tittar på historien inte längre fungerar för CRAYN eftersom detta instrument bara har ett par dagars historia.

    Jag har laddat ner 300 dagars kurshistoria för CRAYN(15) och nedladdningen såg ut att gå bra. Men diagrammet för CRAYN(15) visar fortfarande bara data from 201201.

    Hur kan man fixa det här?

    Mvh,
    Anders

  • #2
    Problemen är lösta, men vad gäller CRAYN kan vi flytta historik till nya tickern. Försöker få med det till upload imorgon kväll.

    Comment


    • #3
      Låter bra!

      De aktier jag tittade på var CRAYON/CRAYN, OTELLO/OTEC och STRONG/STRO som alla har historikproblemet.

      Mvh,
      Anders

      PS! Kanske ett sammanträffande men alla jag sett problem hade ett id med 6 bostäver som nu kortats ner till 4. Har Oslobörsen ont om plats och försöker spara ett par tecken här och där?

      Comment


      • #4
        Fint, vi fixar allihop. Det har säkert nåt med ombyggnationen till Euroclear att göra.

        Comment


        • #5
          Testade att ladda hem ny historia idag. Verkar som om CRAYN och STRO är uppdaterade men att OTEC/OTELLO fortfarande har problem. Kan det stämma?

          Mvh,
          Anders

          Comment


          • #6
            Kan nog stämma, ska undersöka. Verkar vara fler aktier som bytt identifier och behöver få historik flyttad.

            Comment

            Working...
            X