Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Första stapeln vs realtid

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Första stapeln vs realtid

Hejsan!

Har roat mig med detaljer på sista tiden. Närmare bestämt att förstå hur en dag startar i ATs diagram. Jag har tittat på SIX-SILV och sett att första stapeln för en dag (oberoende av om det är 30 min, 15, min 5 min eller 1 min) ofta har VÄLDIGT stor skillnad mellan H och L. Jämför man med samma period i ett realtids diagram finns inte alls de här höga eller låga värdena.

Någon som vet bakgrunden till att första stapeln får den stora skillnaden mellan H och L?

Mvh,
    Anders

Har du något exempel, tex en screenshot?
    mvh

Comment

Hejsan!

Märkligt det här. Idag kan jag inte hitta fenomenet. Kanske såg i syne men är helt säker på att jag såg realtidsdiagrammet att första värdet för 2021-01-22 hade olika värden för Close/High/Low när jag kollade i nederkanten på detaljerna. Samma High/Low var också de värden som dök upp i första stapeln. Men, som sagt, kan inte hitta det nu. Inte speciellt viktigt men blev nyfiken på vad det kunde bero på.

Mvh,
      Anders

Comment

Vilken öppningstid är instälkd i Inställningar > Anpassa kursinsamling?

Comment

Start 8:57
          Stopp 22:05

Mvh,
          Anders

Comment

Ah, feeden för råvaror börjar kl 08:00 så data kan hamna på första stapeln om öppningstiden är ställd senare. Lösningen är att ändra till 08:00.

Comment

Ok, det förklarar saken!

Tack,
              Anders

Comment

Working...
              X