Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visar ej kontoinnehav

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Visar ej kontoinnehav

AT visar vilka konton jag har och hur nycket pengar finns tillgängligt för tillfället. Däremot så visar den inte vilka papper finns på kontot. Det gäller samtliga konton.
    Trodde först att en helt ny ominstallation skulle hjälpa med icke.

Några tips på vad kan vara fel?

Är det skarpa konton? Vad för typ av innehav du har, aktier eller fonder? Tror inte fonder kommer att synas...
    AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com

Comment

Det är skarpa konton. Med aktier. Nu när jag tänker efter, det enda 'stora' papper är SWDA och den syns. Andra finns på First, Small Cap eller Spotlight

Comment

Då gissar jag att de listor där innehaven inte syns inte är valda i Inställningar > Anpassa kursinsamling?

Comment

Alla svenska aktier är valda i Inställningar > Anpassa kursinsamling.

Comment

OK, har du installerat listan Spotlight via Hjälp > Uppdatera aktielistor? Annars kanske det ligger gamla inaktuella tickers i databasen, och då är det inte säkert de syns. Vi kan alltid kolla via TeamViewer om du slår en signal.

Comment

Det hjälper inte.
              Det AT gör är att den läser av kontona och rapporterar deras namn och hur mycket pengar finns att handla för.

Nu kommer jag inte att handla just dessa papper mha AT strategier.
              Jag vill bara veta om själva faktum att de inte syns kan tyda på ett annat fel jag har i min installation.
              Om inte, jag kan låta det vara så.

Comment

Det behöver inte vara nåt fel, kan lika gärna vara instrument som inte finns upplagda bara. Kolla i Inställningar > Grunduppgifter för alla instrument. Där finns allt som är upplagt, och man kan också se om "Med i mastertabellen" är förkryssat, annars syns inte intrumentet.

Comment

I och med att listan är mycket lång kollade bara ett instrument. Det finns i listan och förkryssat.
                  Det som är konstigt är att det står i rutan att senast uppdaterat 20210303, alltså igår.

Comment

Då kanske det instrumentet inte ligger med i någon av listorna?

Men det borde synas som innehav ifall det finns på kontot.

Comment

Rikard, det nog bäst du tittar själv på det viaTeamViewer.

Comment

Working...
                      X