Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ETP link aktier?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• ETP link aktier?

Kanske dum fråga, men jag ställer den ändå innan jag gör setupen:

Visst kan jag anv etp link för att handla aktier istället för minifutures?
    Om jag då har riggat modeller och etp trigger på ett testkonto, samt angivit etp linkid där för aktierna.
    Behöver jag då även ange etplinkid även på det skarpa kontot på respektive aktie, eller känner den av det ändå när etp minilong ska köpa?

För det är väl etp minilong man kan ansluta även till aktier, eller? Här vill jag alltså handla dessa på ett seprat konto, utan inblandning av pc link.

Bra fråga!

ETP Link kan använda aktier, den bryr sig inte om vad det är egentligen. Och helt riktigt som du skriver sätter man ETP Link ID (om du kör ETP Link trigger) på testkontot, samt samma ID i ETP Link ID på skarpa kontot och ansluter ETP Link Minilong buy/sell.

Det är hyfsat enkelt gjort numera i senaste versionen där man kan öppna associerade basuppgifter till en börslista och bara bläddra igenom listan så uppdateras värden för ETP Link ID per instrument, och även valt konto i menyn.

Högerklicka på aktien i listan > Öppna fönster associerat med listan > Egenskaper. Välj fliken Indata script.

Comment

re

Tack Rikard. Visst är det så att möjliga etplinkid då kan vara i intervallet 10-799 eller?

Comment

Japp, kör du ETP Link trigger så är det 10-799. PC Link däremot använder 10-99.

Comment

Working...
        X