Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Loggade lokala order/transar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Loggade lokala order/transar

När man öppnar fönstret loggade lokala ordertransaktioner så tar det alltid viss tid mtp att systemet då hämtar alla transar för alla konton en lång tid tillbaks.
    I mitt tycker är det onödigt att hålla transar flera år tillbaks där. Kan man på något vis begränsa detta, eller rensa så att säga? Eller skulle det ge konsekvenser på annat håll?

Det går att radera trans.dbf
    Har du öppna positioner så påverkas de.
    Ett annat alternativ är att öppna filen i ett program som kan använda dbf-format och modifiera filen. Har inte gjort de själv.

Comment

Om du raderar alla filer som börjar på Trans nånting och startar om programmet skapas en ny tom transaktionsdatabas.

Comment

re

Jag öppnar vanligen denna funktion för att jag vill titta på transaktioner och se per modell, för att ha kontroll. Jag för en detaljerad excelfil på allt jag gör i handeln, per modell, varje dag. Därmed vore det bra ifall man skulle kunna ställa in ett datum, så att programmet tex aldrig visar mer än tex de sista 2m affärer, om det nu är det man vill titta på.

Comment

Jag läser transaktionsfilen i PowerBI för att följa transaktionerna. Det började som ett projekt att snabbare bygga listor men det här var roligare att bygga

Comment

Working...
          X