Idag spottade Siso ht20 modellen ur sig "mandatory account check spärrar order" upprepat under kanske 10 minuter. Betyder det att den inte hade kontakt med Nordnets konton, eller? Men hur kan det komma sig då det löpande kom in kursdata till nat under denna tid? Det fanns pengar att handla för på skarpt konto och en ny position hade tagits på simkontot enligt modellen idag.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Mandatory account check?
Collapse
X
-
Den felkoden får man om ordermodellen är ansluten till ett konto som inte hittas. Det kan teoretiskt vara ett raderat testkonto alternativt ett konto som inte kom med i listan av konton från Nordnet vid inloggning. Vid upprepade misslyckade orderförsök startas hela programmet om så att ny inloggning görs, men jag vet inte om det hann ske tillräckligt många försök. Det går att ställa antal tillptna misslyckade orderförsök i ini-filen.
-
re
Konstigt för den modellen köpte först 3 poster i AMAT sedan såldes alltihop och en ny post togs (vilket matchar testkonto) vid kl 17. Men det ovan kom senare än så. Men jag vet att det antagligen var ngn form av strul med internet idag för mig idag tyvärr. Jo du kan ha fått en omstart någonstans där listningen av kontona misslyckades delvis.Last edited by Rikard Autostock; 2021-07-08, 22:54.
Comment
Comment