Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hämta data från cloud VPS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Hämta data från cloud VPS

    Finns det någon som läser hem data till excel/power BI etc. från sina cloud VPS:er?

    Jag försöker skapa en fråga med powerQwery, men kommer inte på hur jag skall göra för att komma åt trans.dbf filen på VPS:en.

  • #2
    Med flera instanser ligger varje Trans.dbf i sin egen Sandbox-katalog, tex:

    C:\Sandbox\Administrator\Autotrader_1\user\all\AutotraderBas

    Comment


    • #3
      Ja just det, så blir det ju.

      Men mitt största problem är komma åt datan med tex Power Query eller Power BI på VPS:en

      Kanske någon av våra vassa "excelwizards" känner till hur man gör, vilken databasfråga man använder?

      Comment


      • #4
        Man behöver exponera filerna i en katalog på något visför att använda PowerQuery. Spontant ör det enklaste att kopiera dem till den dator som du kör Power Query på.

        Det borde gå att merge i Power Query av alla TRANS.dbf filerna. Jag har inte gjort det med en db-koppling men lyckats ta med csv-filer.

        Comment


        • #5
          Jag har testat med en lokal kopia av filen nu och det funkar fint att dra in data från den som tabell i Power Query. Med lite handpåläggning i DB frågan kan man få användbara data, så nu vet jag att detta är görligt.

          Tanken är att bygga ett analysverktyg för edgarna i Galaxy och Infinity för att se tex vilka edgar som ligger kvar i swing, genom att få ett dagsnetto per edge, eller bara se hur frekvent de triggar, se bild

          Nästa steg blir nog att installera onedrive på VPSen, via den kan jag sedan komma åt samma filer från min lokala maskin. Antigen genom manuell kopiering till onedriven eller via en sync-mjukvara (om det inte stör NAT) vill säga.
          Attached Files

          Comment


          • #6
            Jag har gjort så med i PowerBi. Jag upptäckte att Galaxy i bland stänger positioner med en annan edge så att det blir en balans kvar. Glöm inte att fixa tidstämpeln så att du får med klockslagen på trade. Risk att de hamnar i oordning annars. Jag gjorde så att jag skapade ett index för alla trade och uträkning för att kunna plocka upp föregående trade för ett konto och instrument. För bla. gridstartegier kan man då räkna ut vad varje sell/cover ger för resultat.

            Comment


            • #7
              Det som är lite lurigt i transaktionsloggen är att om två edgar slår till samtidigt blir det den som exekverades sist som skriver sitt nummer till cellen.

              Comment


              • #8
                Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                Det som är lite lurigt i transaktionsloggen är att om två edgar slår till samtidigt blir det den som exekverades sist som skriver sitt nummer till cellen.
                Så om två slår till samma sekund loggas bara den sista?

                Comment

                Working...
                X