Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Byta ut minifutures

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Byta ut minifutures

Jag jobbar kanske för lite med programvaran, för jag kan inte göra någonting utan supporten...

Jag hoppas att komma dit att de vanligaste åtgärderna blir att "ombalansera" och byta ut minifutures där hävstången drar iväg åt något håll.

Just detta med att byta minifutures får jag inte till hela vägen ut. De första stegen fungerar fint:

1) Hitta ny minifuture med önskad hävstång
    2) Kopiera namnet
    3) Start / Sök upp nya instrument
    4) Välj område / land - Sverige
    5) Klistra in namnet på önskad minifuture och "klicka sök"
    6) Bocka för önskad minifuture i sökresultatet och klicka "lägg upp markerade"

Men sedan? Kan resterande moment (inkluderat borttagning av gamla) listas, eller kan det spelas in en video på detta?

Bra fråga, som säkert behöver förtydligas. Inga problem att byta mini, fortsätter på din punktlista:

1) Hitta ny minifuture med önskad hävstång
    2) Kopiera namnet
    3) Start / Sök upp nya instrument
    4) Välj område / land - Sverige
    5) Klistra in namnet på önskad minifuture och "klicka sök"
    6) Bocka för önskad minifuture i sökresultatet och klicka "lägg upp m
    7) Minifuturen lägger sig i listan Nytillkomna minifutures Sverige (eller Norge)
    8) Välj det skarpa kontot i menyn som minin är tänkt att handlas på.
    9) Öppna Starta > Listfönster > Nytillkomna minifutures Sverige
    10) Leta upp minin du vill koppla in.
    11) Klicka ENTER på minin och välj Indata script.
    12) Ange ETP ID och multiplier (samma ETP ID som för gamla minin), och sannolikt samma multiplier också, men för att vara helt säker - beräkna multiplier enligt formeln längst ned på sidan: https://autostock.se/paritet-och-multiplier
    13) Högerklicka på minin och välj Arbeta med anslutningar för ordermodeller, och kryssa i anslutningar för ETP Link Minilong buy/sell om det är en Minilong, annars ETP Link Minishrt buy/sell, och Verkställ.
    14) Koppla loss den gamla minin genom att högerklicka på den på samma sätt som punkt 13, kryssa bort ansluningarna samt kryssalternativet "Lämna redan anslutna orörda", samt Verkställ.
    15) Klart!

Tips, om du har en position i gamla minin kan du sälja den manuellt. Den nya minin ska köpas inom 10 minuter om marknaden är öppen och allt rätt kopplat.

PS. Lägger upp frågan på FAQ-sidan också.

Comment

Working...
    X