Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Överkänslig ETP check-in?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Överkänslig ETP check-in?

    Hej!

    Jag handlar lite minis med ETP pref price 200 och ETP check-in = 1, men kan man justera känsligheten på check-in på något sätt? Den har ballat ur lite och köper på sjukt små skillnader i närhet till pref price. Försökte ladda upp bild men får internal server error 500, försöker ladda upp bild så fort det går

  • #2
    https://postimg.cc/Wdw4FsJK

    Comment


    • #3
      Hur stor skillnad är det procentuellt mellan de närmaste minisarna? Om det är mindre än 20% sätts hysteres ur spel och den köper närmaste.

      Det kan också vara en av minisarna som tappar säljkursen titt som tätt, tex om den är slutsåld tidvis. Då diskas den och närmaste giltiga kandidat köps. Men lösningen i båda fallen är att byta minis, och kolla så att avståndet alltid är minst 25%.



      PS. Kolla vilken version av ETP Link du kör, datum överst i scriptet ETP Link Minilong buy.

      Comment


      • #4
        Jag har satt pref price 200 och de två minis den hoppar mellan ligger på 150 och 250 just nu. Verkar inte vara överdrivet hög handel i dem, så att de skulle ta slut har jag svårt att tänka mig.

        Comment


        • #5
          Oj ja, där står det 210420, då är den väl rätt gammal antar jag, kanske hänt en del sedan dess? Räcker det att uppdatera via hjälp-menyn eller måste alla länkar även kopplas om?

          Comment


          • #6
            Fint, då finns det en senare version. Det räcker att ladda hem från Hjälp-menyn. Inga kopplingar påverkas.

            Comment


            • #7
              Nu har jag version 211110, antar att det är senaste? där står "hysteres:=0.1". Jag hade nog hellre sett att den är 0.25 typ. Är det fritt fram att ändra den eller kommer det ställa till någonting?

              Comment


              • #8
                Japp, 10% ggr 2.

                Kolla om du har väldigt lång tid mellan scriptkörsningscyklerna också. Är det mer än ca 10-12 sek är det stor risk att ETP Link inte hinner ranka kandidaterna inom sitt time slot, och då kan man få oavsiktliga byten.

                Comment


                • #9
                  Hur är det hysteres-värdet fungerar? Har jag förstått det rätt att det fungerar som nedan och vilket fall gäller:

                  Pref price=200
                  Jag köpte ett innehav i MINI L 001 med köppris 200kr
                  Nästa mini som jag anslutit är MINI L 002 som vid t=0 låg på 300kr.

                  Underliggande tillgång går ned, nu ligger MINI L 001 på 150kr och MINI L 002 på 250kr.
                  Hysteres på 0 gör att bytet bör ske då abs(MINI L 002 - 200) < abs(MINI L 001 - 200)
                  Fall 1:
                  Om hysteres är 0.1 bör bytet ske då abs(MINI L 002 - 200)*1.1 < abs(MINI L 001 - 200)
                  Fall 2:
                  Om hysteres är 0.1 bör bytet ske då abs(MINI L 002 - 200)*1.1 < abs(MINI L 001 - 200)*0.9

                  Comment

                  Working...
                  X