Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem appen idag:

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Problem appen idag:

Jag fick inga pushmeddelanden från servern till appen i telefonen idag. Någon annan med samma problem? Kan det ha att göra med den uppgradering av Win som gjordes i helgen tro? Vad göra?

Kolla i Inställningar > Egenskaper för hela programmet > Externa larm så att "GSM-larm aktivt" är ikryssat.
    Det kan vara urkryssat efter att vi blev tvungna att snabbt konfigga om email-rutinen för att undvika massiv spam-klassning.

Comment

re

Ja, det visade sig att externt sms hade bockats av i nat på servern och när jag ändrade det så fungerade appen igår. Men idag kom inga meddelanden återigen. Vad kan det ha berott på?

Comment

Är hex-koden kvar i fältet märkt GSM-nummer?

Comment

re

Ja, jag har inte ändrat något sedan igår då det funkade. Samma långa kod ligger kvar där ja.

Comment

Hm, märkligt. Har det kommit några larm överhuvudtaget sedan igår?

Comment

re

Det var 3 signaler såg jag i fönstret idag, men inget från appen idag.

Comment

Är det iPhone eller Android-versionen du kör?

Comment

re

Det är iphone jag har. Jag provade just starta om den, men jag får inga meddelande idag heller.

Comment

Funkar här. Vilken OS-version?

Comment

re

iphone 6, programversion 12.5.5 (så den har lite tid på nacken)

Comment

Ah, men det borde funka om det funkade igår. Testa att installera om appen, tror det blir nytt UUID också då.

Comment

re

Märkligt, men jag såg nu att det funkade idag på eftermiddagen igen, utan att jag har gjort något. Eller jag gjorde en omstart av telefonen däremellan.

Comment

Ok, men då håller vi tummarna att det fortsätter fungera.

Comment

re

Alltså, det är konstigt detta. Idag på förmiddagen kom det inget till appen, men nu vid 19:50 så funkade det igen. Verkar vara rätt stokastiskt tyvärr.

Comment

Working...
                              X