Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kort beskrivning av NAS Access

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • MTX Pluto har inte dykt upp i den meny som Youtube klippet visar. Är det ngn speciell kod som jag måste ange?
    Jag har NAS Access och planerar köra nuvarande Galaxy strategier samtidigt som Pluto.

    Comment


    • Kan vara om du kör för gammal programversion, prova att starta om också.
      Last edited by Rikard Autostock; 2019-04-22, 15:05.

      Comment


      • Hur och när kommer jag åt Global breaker modellen-har senaste programversion.

        Comment


        • Den ligger redan i menyn väl?

          Comment


          • Yes- hittat nu efter omstart-men saknas i scripredigeraren,eller skall den ej finnas där?

            Comment


            • Om du installerar ordermodellerna kommer scripten med. Eller hur menar du? ETP Link behöver också uppdateras, tänk på att alla switchar sätts till noll vid uppdatering.

              Comment


              • 09:03 ORDER "sl) NAS Ticker Long Access B-IDX-DAXI" kurs 12346.51
                09:03 ORDER "sl) Katana Short Access B-IDX-DAXI" kurs 12346.51
                09:04 ORDER "sl) Sledgehammer Long Access B-IDX-DAXI" kurs 12350.08
                09:04 ORDER "sl) NAS MTX Long entry och exit shrt crypt B-IDX-DAXI" kurs 12352.40

                Spännande öppning. 3 long och 1 kort.. Vi får se om svärdet står emot hammaren och de andra.

                Comment


                • Ursprungligen postat av PerG Visa inlägg
                  09:03 ORDER "sl) NAS Ticker Long Access B-IDX-DAXI" kurs 12346.51
                  09:03 ORDER "sl) Katana Short Access B-IDX-DAXI" kurs 12346.51
                  09:04 ORDER "sl) Sledgehammer Long Access B-IDX-DAXI" kurs 12350.08
                  09:04 ORDER "sl) NAS MTX Long entry och exit shrt crypt B-IDX-DAXI" kurs 12352.40

                  Spännande öppning. 3 long och 1 kort.. Vi får se om svärdet står emot hammaren och de andra.
                  Märkligt... har inte fått alls samma signaler. Har bara fått short i Galaxy 9 (gamla 5). Jag kan förstå om signalerna inte triggas exakt på samma sekund, men är märkligt att du fått lång-signal och jag kort-signal i Galaxy.
                  09:02 ORDER "sl) NAS MTX Shrt entry och exit long crypt B-IDX-DAXI" kurs 12345.13

                  Har dessutom inte fått någon signal i varken Katana eller Sledgehammer....
                  Last edited by nicedays; 2019-05-03, 11:27.

                  Comment


                  • Ursprungligen postat av PerG Visa inlägg
                    09:03 ORDER "sl) NAS Ticker Long Access B-IDX-DAXI" kurs 12346.51
                    09:03 ORDER "sl) Katana Short Access B-IDX-DAXI" kurs 12346.51
                    09:04 ORDER "sl) Sledgehammer Long Access B-IDX-DAXI" kurs 12350.08
                    09:04 ORDER "sl) NAS MTX Long entry och exit shrt crypt B-IDX-DAXI" kurs 12352.40

                    Spännande öppning. 3 long och 1 kort.. Vi får se om svärdet står emot hammaren och de andra.
                    Har fått samma. Har inte sledgehammer och Ticker fick jag igår. Kör swing så den ligger kvar sedan igår.

                    Comment


                    • Hej,

                      Är det någon av NAS Access swing strategierna som ligger short just nu?
                      Är det någon av NAS Access day trading-strategierna som gick short idag?

                      Comment


                      • Portfolio D ligger Short OMX sedan ett tag.

                        Comment


                        • Hej Rikard,

                          Vet du hur Galaxy ligger positionerad idag?

                          Comment


                          • Min har gjort två trades, en Long som gick back och en Short som tog tillbaka lite, men totalt lite back än så länge.

                            Comment


                            • 1)
                              Om man skulle vilja koppla ur en sida av en strategi, (tex Hook Short, men behålla Lång),
                              Eller lägga till ett eget filter som ställer högre krav för position.

                              Tex hävstångsvariabeln ligger i Long-modellen, så den blir svår att använda för att koppla bort enbart short misstänker jag.

                              Kan man sätta ett värde på open:=9.1 eller close:=10, som deaktiverar en sida?
                              Samma sak med Sledgehammer, som också har samma värden på open och close.

                              2)
                              Om man vill addera fler underliggande instrument till en strategi, tex Nas Breaker, Double-dipper, Beamer eller likn. Är det något speciellt man behöver tänka på gällande hur globala celler används, eller strategy-link för att inte få en krock.
                              Last edited by PerG; 2019-06-17, 09:54.

                              Comment


                              • Ursprungligen postat av PerG Visa inlägg
                                1)
                                Om man skulle vilja koppla ur en sida av en strategi, (tex Hook Short, men behålla Lång),
                                Eller lägga till ett eget filter som ställer högre krav för position.

                                Tex hävstångsvariabeln ligger i Long-modellen, så den blir svår att använda för att koppla bort enbart short misstänker jag.

                                Kan man sätta ett värde på open:=9.1 eller close:=10, som deaktiverar en sida?
                                Samma sak med Sledgehammer, som också har samma värden på open och close.

                                2)
                                Om man vill addera fler instrument till en strategi, tex Nas Breaker, Beamer eller likn. Är det något speciellt man behöver tänka på gällande hur globala celler används, eller strategy-link för att inte få en krock.
                                Jag skulle gissa på att du bara kan koppla loss short- och cover-modellen, och behålla resten.

                                Om du kopplar på fler grejer till samma strategi/modell så kommer det att krocka med globala variablerna. Jag skulle rekommendera att köra på en annan instans av AT i så fall. Jag har en server för varje index, men o andra sidan så driftar jag själv.

                                Comment

                                Working...
                                X