Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dagens avslut i orderdialogen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Dagens avslut i orderdialogen?

    Kan man efter senaste uppdateringen på något sett se dagens avslut i orderdialogen? Eller måste man gå in i loggade lokala ordertransaktioner?

  • #2
    Vi har plockat bort avslutstickern i orderdialogen eftersom den fick prestandaproblem vid större antal transar. Det är bättre att ha Loggade lokala ordertransaktioner öppen i arbetsytan samtidigt så får du mycket snabbare hantering, och dessutom nås alla konton via den samtidigt om du vill.

    Comment


    • #3
      Gillar uppdaterade orderdialogen, men hur får jag loggade lokala orderstransaktioner att bli snabbare? Antar att jag måste rensa bort gamla transkationer i någon fil? Som det är nu hänger det i minuter varje gång jag öppnar eller ändrar något i den. Ofta så länge att Autotrader startar om.

      Comment


      • #4
        Ojdå, ja då kan det vara ide att rensa loggen. Döp om alla filer i c:/programdata/autotraderbas

        som börjar med "trans". (med programmet avstängt)
        När du startar om skapas en ny tom transaktionsdatabas som bör ladda i princip blixtsnabbt.

        Comment


        • #5
          Nu är jag här igen att det går supersegt att ladda lokala orderstransaktioner. Har ett svagt minne av att detta tips saboterade öppna positioner? Kanske minns jag fel....Oavsett är detta rätt sätt att lösa detta utan att stänga de positioner man har öppna eller finns det något bättre? Eller måste man sälja allt på instansen för att inte få problem?

          Comment


          • #6
            Det kan vara att databasen blivit väldigt stor. Det beror lite på vilken strategi det är, så tipset är att vänta med att rensa TRANS-filerna tills positionerna är stängda, eller sälja av manuellt på testkonton innan.

            Comment

            Working...
            X