Vi vet inte exakt, men flera jag pratat med som ansökt dit har fått nej.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nordnet stänger ner Autotrader
Collapse
X
-
Det framstår som att Nordiska banker nu lämnar walk over vad gäller tradingintensiva kunder. Finns dock alternativ på annat håll som gärna tar de marknadsandelarna. Och flyttar man sin trading kan man lika gärna flytta hela kapitalet bort från Nordnet till mer pålitliga motparter.
Comment
-
Vad är problemet med Nordnet, vill dem ha mer pengar för API`et?
Rikard, Vad är tanken från er sida om Autostock, är Nordnet helt stäng eller kan det finnas öppningar för en lösning?
vad är tankarna om möjliga lösningar för oss som vill köra vidare på Autostock. Själv har jag varit kund i 11 år.
MVH
Comment
-
Det är flera anledningar hos Nordnet såvitt vi förstår. Dels strategiska, och dels säkerheten - men vår lösning som vi presenterat är helt säker och Nordnet har ändå inte accepterat den. Det är helt stängt hos Nordnet, vi kommer inte få en lösning hos dem. Hoppet står till att vi hittar en annan aktör och att det finns tekniska förutsättningar att integrera.
Det är ju otroligt synd att det blivit så här, många av er har varit kunder under lång tid. Några faktiskt ända sedan AT8-tiden, så närmare 20 år.
Andra ideer vi bollar just nu ifall det inte blir någon fortsättning med Autotrader är tex att bolaget säljer Autotraderkoden till någon som vill vidareutveckla/anpassa till nya förutsättningar. Eventuellt kan Autostock byta inriktning och börja förvalta eget kapital, tex via nyemission och dela ut vinsten som utdelning. Det är väldigt turbulent just nu.
Comment
-
IG Markets har väl också någon typ av ETFer som kan handlas i ISK?
Men det är väl mycket jobb med att fixa detta då det finns så många olika?
CFD däremot borde väl vara enklare? men då går det inte med ISK
Både CMC och IG har väl någon form av API
Comment
-
Vad jag vet så har IG inte något api mot isk, och då går man miste om ränta på ränta effekten över lång tid som man kunde få genom isk, och förlorar typ 50% av vinsten över en 5 års period
verkligen trist,
såg nåt robotapi i Tyskland som hade isk för svenska kunder, om det är öppet eller bara för intern handelsplatform vet jag ej.
kanske värt för autostock att kolla upp
Comment
-
Ursprungligen postat av SILVER1 Visa inläggVad jag vet så har IG inte något api mot isk, och då går man miste om ränta på ränta effekten över lång tid som man kunde få genom isk, och förlorar typ 50% av vinsten över en 5 års period
verkligen trist,
såg nåt robotapi i Tyskland som hade isk för svenska kunder, om det är öppet eller bara för intern handelsplatform vet jag ej.
kanske värt för autostock att kolla upp
Jag ringde Nordnet idag angående att ansöka om api, och de hade stängt nyregistreringen pga underhåll. Och han sade att nyregistreringen skulle öppnas igen, dock inte när. Frågade också om framtidsutsikterna för deras api, men det hade han ingen information om. Så ta det med en nypa salt.
Comment
Comment