Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

nExt2

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• nExt2

Jag har inte uppdaterat till programversion med nExt2 ännu. Tänkte först uppdatera på en extradator för att kolla. Det är väl inga problem att köra gammal programversion på den skarpa datorn och nExt2 programversion på resvervdatorn i pausläge?

Undrar den försiktige
    Bertil

Valspråk: If it ain't broke, don't fix it.

Bra ide, funkar fint.

Comment

Hoppade över uppgraderingen på extradator och gick direkt på den skarpa.
      Fattar inte punkten:
      2. Byt ut de två filer som vi skickar i c:/program files (x86)/autotraderbas

Har gjort enligt instruktionen för övrigt.
      Tagit bort alla filer ur min favoritgrupp, lagt upp ny termin OMXS306b, samt lagt in den i Favoritgruppen. Startat om lagt upp som nytt diagram samt försökt ladda hem kurser från 5 föregående dagar (som jag tidigare inte haft).
      Fungerar inte!
      Vad är fel??
      Med vänlig hälsning
      Bertil

Comment

Det kan ju vara så att uppgraderingen lyckats, men att OMXS306B inte är upplagd på kundservern.
        Med vänlig hälsning
        Bertil

Comment

Stämmer, B-terminen var inte upplagd men det är ordnat nu så att den börjar samla data imorgon. Är det någon som har några dagars data på B-terminen så kan vi tanka upp det på KS.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
            Stämmer, B-terminen var inte upplagd men det är ordnat nu så att den börjar samla data imorgon. Är det någon som har några dagars data på B-terminen så kan vi tanka upp det på KS.

Ja tack jag skulle behöva data på B-terminen från 12-14/1.
            Med vänlig hälsning
            Bertil

Comment

Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
              Ja tack jag skulle behöva data på B-terminen från 12-14/1.
              Med vänlig hälsning
              Bertil
              Ingen som har ovanstående? Behöver komplettera terminen, annars får jag skriva om mina script som skall handla på måndag samt får strul med mina simuleringar...
              Med vänlig hälsning
              Bertil

Comment

hej,

jag har nog en del av B terminen, hur exporterar man eller vilken fil ska delas?

Datat kan ha några sekunders infomrationsbortfall, kanske 5-10 ggr för omstarter.

jimmy

Comment

Ursprungligen postat av jimmy Visa inlägg
                  hej,

jag har nog en del av B terminen, hur exporterar man eller vilken fil ska delas?

Datat kan ha några sekunders infomrationsbortfall, kanske 5-10 ggr för omstarter.

jimmy
                  Hej Jimmy!
                  Det löste sig med mina ordermodeller. Jag tittar på historiken på OMXS30 index. Jag får byta termin på fredag istället för på onsdag som jag brukar göra i mina simuleringar. Men det är kanske någon annan som behöver datat? Det finns ett inlägg i en tråd hur man gör för att exportera data. Nu vet jag inte om det spelar någon roll om man loggat instrumentet med NEx2 eller det gamla systemet, men Rikard kan kanske konvertera.
                  Med vänlig hälsning
                  Bertil

Comment

Kanon Jimmy, vi laddar gärna upp ditt data på servern. Gör så här:

1. Byt namn på Data-katalogen, tex till Datatemp
                    2. Gå in på Starta > Underhåll kursdatabaser
                    3. Kryssa för enbart OMXS306B
                    4. Kryssa för Hämta data från annan källa och skriv in sökvägen:

c:/programdata/autotraderbas/datatemp\

5. Verktställ hämtningen
                    6. Nu har en ny Data-katalog skapats. Zippa ihop den och maila till oss så lägger vi upp den.
                    7. Radera den nya Data-katalogen och byt tillbaka namnet på den gamla till "Data".
                    8. Starta om NAT - allt rullar på som vanligt igen.

skicka också HIST.dbf då går vi med dagsdata till servern också. Tack på förhand!

Comment

Hej, jag hann inte före börsen idag, det kommer under kvällen.
                      Jimmy

Comment

Working...
                      X