Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nya kodeditorn och lasttrade

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Nya kodeditorn och lasttrade

Hej,
    jag får följande fel i nya kodeditorn:

Resultat syntaxtest: Code -408 För få(0 argument till funktion 'lasttrade(2)' på rad 99.

Men enligt manualen skall lasttrade() kunna anropas med ingen parameter:
    "om ingen parameter så returneras värde 0 för om senaste var köp, eller 1 om senaste var sälj"

Måste jag skriva om min funktion som kollar om senaste var sälj eller köp nu?

Kompilatorn vill ha parametrar så om du lägger till dessa blir det ok. Vi justerar manualen löpande så att det som står där fungerar i syntaxkontrollen.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
      Kompilatorn vill ha parametrar så om du lägger till dessa blir det ok. Vi justerar manualen löpande så att det som står där fungerar i syntaxkontrollen.

I en annan tråd skrev du att ni vill ha information om när syntaxkontrollen är för restriktiv. I detta fall skall ju lasttrade kunna anropas utan någon parameter enligt manualen. Du menar att funktionen görs om?

Det kan ju vara bra att veta sånt - eftersom det påverkar färdiga script man har.

Comment

Fel meddelande när jag testar script efter uppgradering

Hej Rikard
        Jag får några fel när jag testar syntas nu efter uppgradering.

T.ex. :
        Code -409
        Odeklarerad, felaktig eller icke giltig enligt funktionsdefinitionen, variabel '0' till funktionen 'getgevar' på rad 93.
        Msälj_bus=and(and(aref(le(Hist_bus,DiffGräns_bus),1),GetGvar(210,0)),bull)

Code -412
        Odeklarerad, felaktig eller icke giltig enligt funktionsdefinitionen, variabel 'ps1_bus' till funktionen 'sar2' på rad 112.

parasälj_bus=SAR2(ps1_bus,ps2_bus,ps3_bus)

Vad är felet?
        Scripten fungerar felfritt innan degraderingen och inga felmeddelanden då.
        Mvh Benjamin

Comment

Hej, funtionen getgvar() har bara 1 parameter, cellnumret. Så ta bort den andra parametern getgvar(210,0) så att det blir getgvar(220) så ska det gå igenom.

För SAR2-funktionen, har du deklarerat ps1_bus högre upp i scriptet?

mvh

Comment

Japp,
            Scriptet har ju funkat utan syntax fel tidigare. Uppe i scriptet har jag def enl
            {SAR UPP TREND}
            ps1_bus:=0.007
            ps2_bus:=0.1
            ps3_bus:=40

prefix är DAG upplösning

Comment

Ok, ska testa, det kan vara en miss. Det går i vilket fall som helst att spara scriptet och köra som vanligt.

Comment

Jag testade att skriva in mina tidigare optimerade parametrar direkt i SAR2 funktionen, dvs parasälj_bus=SAR2(0.008,0.6,50) och syntax testen i editorn klaga inte och jag får lika resultat fr test i Analyzer som med tidigare version av NAT. Kan det vara så att kompilatorn inte längre acceptera mina variabeldefinitioner (ps1_bus,ps2_bus,ps3_bus)? Visualiseringen av SAR2 med (ps1_bus,ps2_bus,ps3_bus) ser ut att vara fel jmf då jag skriver in värdena i SAR2. Jag har testat att göra en grafisk presentation av SAR2 med variabeldefinitionerna SAR2(ps1,ps2s,ps3) och då ser allt ut att vara ok. Bara för att få en Q-check på mina varibeldefinitioner....kan du se något fel i dem nedan? I mina script använder jag ofta "_" (t.ex. x1_1_buk=sub(close,llv(low,n1_buk) där close och low är variabler. Kan det vara mina "_" som ställer till problemet?

KÖP-sida
                km1:=
                km2:=

n1_buk:=
                r1_buk:=
                r2_buk:=
                ddsnivå_buk:=

p1_buk:=
                p2_buk:=
                p3_buk:=
                DiffGräns_buk:=

p1_bek:=
                p2_bek:=
                p3_bek:=
                DiffGräns_bek:=

pk1_buk:=
                pk2_buk:=
                pk3_buk:=
                mk1_buk:=

pk1_bek:=
                pk2_bek:=
                pk3_bek:=
                mk1_bek:=

SÄLJ-sida
                sm1:=5
                sm2:=280

n1_bus:=20
                r1_bus:=10
                r2_bus:=3
                ddsnivå_bus:=36

p1_bus:=
                p2_bus:=
                p3_bus:=
                DiffGräns_bus:=

p1_bes:=
                p2_bes:=
                p3_bes:=
                DiffGräns_bes:=

ps1_bus:=
                ps2_bus:=
                ps3_bus:=
                ms1_bus:=

ps1_bes:=
                ps2_bes:=
                ps3_bes:=
                ms1_bes:=
                Last edited by Benji; 2016-06-23, 09:13.

Comment

Det kan vara så att den protesterar mot variabler i SAR2, men det fixar vi i så fall. Thomas är på lite välbehövlig semester ett par veckor, så det kommer senare.

Comment

Ok, min analys är också att SAR protesterar mot variabler. Meddela gärna när det är fixat.
                    :-) Såg du någon ev konflikt vad avser mina variabeldefinitioner?

Comment

Working...
                    X