Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

AutoTrader startar om

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • AutoTrader startar om

    Hej

    Har fått ett problem med mitt autotrade idag... idag har det startat om flera gånger... Vad jag vet så har inte jag gjort något förutom att kört en massa analyser i analysbänken...

    När jag starta programet imorse så fick jag en känsla att analysbänken var väldigt seg att starta... Om det har något med att den startar om nu vet jag inte...

    Hoppas någon kan hjälpa mig och få det att funka..

    Jag testade och göra en uppdatering av programmet men det verkar inte funka..
    SAmt att det verkar vara stabilt så länge man inte är i analysbänken..

    // Fredrik

  • #2
    Har uppdaterat till 64-bitar versionen nu och det verkar göra saken bra igen!!

    Comment


    • #3
      Jag har samma problem med omstarter, hur ser jag om jag har 64-bit, och var hittar jag 64-bit versionen?

      Mvh!

      Comment


      • #4
        Omstart beror nog inte på det, vanliga orsaker är:

        1. För många misslyckade orderförsök i följd. (kolla Starta > Larm och meddelanden)
        2. Något knas med internetuppkopplingen, eller extremt tung arbetsyta.


        64-bitars Pro finns i tråden: https://www.autostock.se/vbulletin/s...ead.php?t=5542

        Comment


        • #5
          Just nu får jag omstarter när jag försöker installera Nordet_minis_index, och några andra från från Nordnet Markets. En av listorna gick att installera. Men får omstart varje gång jag försöker med minis tex.

          Vad kan vara fel?

          Comment


          • #6
            Hm, skulle kunna vara något med minneskapaciteten. Om du klickar på Inställningar > Anpassa kursinsamling, hur många instrument står det där sammanlagt?

            Comment


            • #7
              Antal instrument som berörs (597st)

              Comment


              • #8
                Drog ned de till 6st, fick samma omstart.

                Comment


                • #9
                  OK, men det är inte det då. Det loggas en del i c:/programdata/autotraderbas/deglog.txt, så den filen får du gärna maila. Om den är stor, klipp ur dagens innehåll och skicka bara det.

                  Comment


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                    Omstart beror nog inte på det, vanliga orsaker är:

                    1. För många misslyckade orderförsök i följd. (kolla Starta > Larm och meddelanden)
                    2. Något knas med internetuppkopplingen, eller extremt tung arbetsyta.


                    64-bitars Pro finns i tråden: https://www.autostock.se/vbulletin/s...ead.php?t=5542
                    Vilka är det största förbättringarna med 64-bitars Pro?

                    Comment


                    • #11
                      Det är enbart att större projekt kan köras.

                      Comment

                      Working...
                      X