Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ordermodell - ärvs sekvensbeteende i ordermodell till efterföljande sekvenser?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ordermodell - ärvs sekvensbeteende i ordermodell till efterföljande sekvenser?

    Jag har en ordermodell (för OMXS30 och QQQ) där jag hittills för hand sett till att det inte lämnas innehav över natten. Något jag bommade idag så nu är det dags att få det automatiserat


    Nu vill jag koppla på "Signal cover innan stängning" samt "Signal sälj innan stängning" på mina Sell och Cover.

    Om jag lägger det som en sekvens#2 hur blir det då med Sekvens#1 där jag har Antal och limit inställningar via va) och vl) script. Ärvs de till sekvens#2 eller behöver jag dem i sekvens#2?


    Ett alternativ kan vara att jag tar koden och gör xk) kontrollscript av "Signal Cover innan stängning" och "Signal Sell innan stängning" och samlar allt i Sekvens#1
    Tänkte lägga den på 11 minuter plus göra ett likadant script som returnerar 0 x minuter innan stängning (12) på köp och sälj så man är helt safe.

  • #2
    Varje sekvens är helt unik, så även sekvens 2 behöver antal- och prisscript och ev xk)-script om du vill ha det. Annars brukar det vara enklast att bara köra 1 sekvens per modell och ansluta modeller parallellt istället.

    Comment


    • #3
      Bra tips, ordermodeller var smidigt.

      Comment

      Working...
      X