Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

intraday prefixets betydelse/inverkan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • intraday prefixets betydelse/inverkan

    Slutraden i ett av mina säljscript är:
    and(sälj,ejköp)
    När jag trycker "Testa syntax" så är allt OK. När jag då försöker ändra till
    i30(and(sälj,ejköp))
    så får jag felmeddelande, se bild. Vad gör jag för fel?


    Jag förstår så långt att t.ex i30() gör att en stapel motsvarar 30minuter. Sen så måste väl ett script som jobbar mot intraday ha ett ixx() prefix för att veta hur det ska jobba. Men även om jag saknar prefixet så ritas ju t.ex säljflaggor ut i mitt i30() diagram, är det då felaktigta signaler?
    Blir det missvisande i optimeringsbänken om jag inte har prefix, eller har som i mitt fall prefix på köpscriptet men inte säljscriptet?

    Mvh Emil
    Last edited by Emil; 2016-01-13, 21:22.

  • #2
    Du överskrider max parentesdjup när du lägger till intraday-pareteserna.

    Comment


    • #3
      Jag skall korrigera det i nästa utgåva. Intradayprefixet skall inte stjäla ett parentesdjup i syntaxkontrollen.

      Scriptet funkar säkert, men syntaxen visar 1 för mycket i detta fallet.

      Allt man gör som utgår från ett diagram t.ex Fx-knappens kopplade script eller Analysbänken, så tar de alltid grafens egen intradayupplösning om inte scriptet har eget prefix som talar om något annat.

      Det är dock att rekommendera att använda prefix då man inte riskerar glömma det till man väl kopplar det någonstans, eller kanske ändrar grafens upplösning och undrar varför scripten blir så annorlunda. Har varit med om det några gånger själv.

      Comment


      • #4
        Vad är ett parentesdjup, hur räknas det?

        Mvh Emil

        Comment


        • #5
          Den störtsa mängden vänsterparenteser utan högerparenteser i ett uttryck. Så det blir långt fler funktioner du kan använda i ett uttryck än 10 st.

          Alla rader med definitioner := placeras ihop i sina uttryck innan den kollen görs.

          Comment

          Working...
          X