Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

C korsar medelvärde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • C korsar medelvärde

    På sista tiden har det inte varit speciellt mycket aktivitet här och frågor man ställt har inte fått något svar... Tråkigt!
    Hursomhelst så hoppas jag på ett snabbt svar på denna fråga.
    Jag har ett script som utlöses om C korsar glidande medelvärde 20.
    mper1:=20
    medel1:=MOV(C,mper1,S)
    GT(H,medel1)

    Jag vill att det ska utlösa först när det varit två på varandra efterföljande H över det glidande medelvärdet. Alltså två staplar med High över medelvärdet inom två perioder bakåt!

    Mvh Emil

  • #2
    Emil,

    Innan Lasse F fått ordning på terminerna så att man kan handla så är det ju svårt att tjäna pengar på en fallande börs. Och då går aktiviteten ner.

    Jag brukar säga att min humörkurva följer OMX-index....



    I vart fall - aktiviteten och inläggen kommer tillbaka. Jag tror inte du ska vara orolig.
    Ingemar Bergdahl

    Comment


    • #3
      ...som vanligt blir det mitt i natten

      Emil

      kolla om inte det här borde fungera. Jag har också lagt in lite förklarande text.

      mper1:=20
      medel1:=MOV(C,mper1,S)
      över:=GT(H,medel1)
      köp:=EQV(SUM(över,2),2)
      köp
      {SUM = summera antalet gånger över varit sant}
      {under de senaste 2 perioderna}
      {EQV = lika, ange sant då summan är just två}


      Tänk på att som du skrivit scriptet just nu fungerar det mot dagsdata. om du istället vill köra på intraday i 30-min perioder skriver du:

      mper1:=20
      medel1:=MOV(C,mper1,S)
      över:=GT(H,medel1)
      köp:=EQV(SUM(över,2),2)
      i30(köp)
      {SUM = summera antalet gånger över varit sant}
      {under de senaste 2 perioderna}
      {EQV = lika, ange sant då summan är just två}


      Ha de bra

      Comment


      • #4
        inber: Jag har varit väldigt otålig i min väntan på att kunna handla terminer när jag sett vad scripten kunnat tjäna in! Men den senaste tiden har det gått åt skogen, så det är väl bara att tacka Lasse att han inte gjort så att jag varit med på den senaste tidens förluster (Se gärna mitt inlägg "slingrande MACD")

        Torsten: Tack för hjälpen, man tänker bäst på natten! Ska testa när jag kommer hem! Om det blir fler sömnlösa nätter så kan du ju ta en funderare på inlägget "slingrande MACD"!

        Mvh Emil

        Comment

        Working...
        X