Jag försöker göra något så enkelt som att lägga in en flytande stoploss efter varje köpsignal. Den skall baseras på köpsignalens triggerpris och ligga kvar tills en säljsignal genereras. Det borde vara busenkelt, men jag är ny på active trader och har inte lyckats. Jag ser att det är ganska lätt i en live trade, men jag vill ha det i scripten så att jag kan testa historiskt.
Jag har provat att använda RETVAL och SETGVARIF. När en köpsignal genereras kan de skriva till de registren. Men efter en stunds experimenterande ser det ut som att hela köpscriptet exekveras först innan säljscriptet går igång - åtminstone när de skall ritas in i graferna. Det innebär att säljscriptet bara kan läsa det sista värdet som köpscriptet skrev in.
Är det någon som vet vad jag har missat?
Jag har provat att använda RETVAL och SETGVARIF. När en köpsignal genereras kan de skriva till de registren. Men efter en stunds experimenterande ser det ut som att hela köpscriptet exekveras först innan säljscriptet går igång - åtminstone när de skall ritas in i graferna. Det innebär att säljscriptet bara kan läsa det sista värdet som köpscriptet skrev in.
Är det någon som vet vad jag har missat?
Comment