Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Konstigheter i databasen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Konstigheter i databasen

    Jag fick lite underliga resultat på en del körningar så jag svängde ihop ett script som ger signal om low inte är minutstapels lägsta värde eller om high inte är det högsta värdet. Det borde alltså inte trigga alls.

    Kör man detta i en graf så får man signaler. Lite då och då på den data som jag har plockat hem från kundservice och ganska ofta på den data som jag själv har pollat ihop under körning av programmet (ATrt mot trader.se). Jag har provat på LUPE och ERIC-B och det är samma sak på bägge.

    Finns det en vettig förklaring?

    Scriptet (körs i intradaygraf i 1-minutsupplösning):

    max:=MX(MX(o,c),MX(h,l))
    min:=MN(MN(o,c),MN(h,l))
    MULT(20,OR(LT(h,max),GT(l,min)))

  • #2
    Ja, det gäller öppningskursen för perioden, och för de perioder som är ditlagda av periodutfyllnads-funktionen.

    Jag har rättat att för utfyllnadsperioder så satte man high, och low till close, och volym till noll, men glömt bort openkursen som förståss också skall vara lika med close för perioden.

    Det är redan rättat och kommer med nästa uppdatering. Om jag får besked om lite andra saker från handelssystemet i eftermiddag så läggs denna uppdatering ut redan då.

    Periodutfyllnadsfunktionen fyller i med perioder även då det inte kommer nya avslut genom trades. Det skulle bli väldigt hopp mellan perioder annars i realtidssystemet, och särskilt konstigt för aktier som handlas riktigt sällan. Kanske en eller två perioder per dag.

    Ha lite koll bara på din uppdateringssida eller på forumets Senaste utgåvan.

    Tackar för tipset, så detta kunde rättas.

    Comment


    • #3
      Nu har jag uppgraderat till 7.5.5.4. Det genereras betydligt färre signaler med ovanstående script. Några kvarstår dock. LUPE 060403 alldeles i början på dagen, t ex. På de senaste 70 dagarna får jag 5 signaler.

      /Robert

      Comment

      Working...
      X