Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Script funkar ej mot dagskurs?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Script funkar ej mot dagskurs?

    Får inte script att funka mot dagskurser. I intraday så syns t.ex ADX kurvan utan krångel, men inte när jag byter till dagskurser. Se bild. Vad är det jag missat?

    Mvh Emil
    Last edited by Emil; 2016-01-13, 21:22.

  • #2
    Hallå

    Du har ju markerat både dags o intraday i samma script - kanske den blir lite konfys då...

    Testa att bara ha scriptet markerat tillsammans med dagskurser.

    Comment


    • #3
      Hej Torsten.

      Jo det har jag testat men det hjälpte tyvärr inte... Funkar det för dig på din burk?

      Mvh Emil

      Comment


      • #4
        När är senasttidstämpeln för pappret ifråga?

        Dagskurserna för script läses in från tidstämpeln för senaste kurs och bakåt i tiden. Har du bara läst från kundservice kan det bli konstigt med scripten då.

        Kolla via Enter och nedtill i dialogen eller i börslista där pappret är med.

        Om man öppnar Fx-dialogen och det ständigt är avbockat visning trots att man bockat tidigare kan samma script finnas på flera platser och konkurrera om status. Men är det förbockat visning när dialogen öppnas så är inte det problemet.

        Comment


        • #5
          Papperna i fråga är bara inläst ifrån kundservice! Hur kommer man runt det problemet?

          Mvh Emil

          Comment


          • #6
            Det enklaste är att se till att pappret får en online uppdatering av senare datum, så ritas det fram till det datumet.

            Det är ju inte riktigt designat för att kundservice skall ersätta online uppdatering, utan komplettera det för perioder när man inte ligger online.

            Så gör en enda uppdatering online åtminstone, och ersätt sedan den dagen från kundservice för att bli komplett. Då funkar det sedan.

            Comment

            Working...
            X