Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Template

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Template

    Lfm,
    finns det något sätt att arbeta med templates i fb?

    Template är i ex metastock färdig skärm-layout med 10 indikatorer påkopplade per värdepapper.

    I fb måste man ansluta script till varje värdepapper, ändra bakgrundsfärg mm. Detta tar tid om man har 10 script per värdepapper.


  • #2
    Inte direkt så.

    De fasta analysmetoderna är ju generella och har du en lista med associerade fönster så är samma metoder aktiva för varje papper du dubbleklickar fram.

    Detta sparas med arbetsytan vad som är påslaget och vilka parametrar etc.

    Koppling script däremot till varje är en global företeelse som du kan göra med massanslut. Men det blir inte unikt för varje arbetsyta eller så, utan lever med respektive papper oavsett.

    Comment


    • #3
      Ok, så hur gör jag för att koppla 10 script till ex 100 värdepapper?

      1. Jag tar fram börsens alla aktier
      2. Väljer visa intradaykurs på valt värdepapper
      3. Klickar på fx-knappen
      4 väljer cell1 -script 1, cell 2 - script 2 osv för 10 script
      5 stänger värdepapperet
      6 börjar om på punkt 1 för nästa värdepapper

      Gör ovanstående 100 ggr.
      Finns det något enklare sätt?

      Comment


      • #4
        Från vilket papper som helst inne på Fx-dialogen, ta fliken Massanslut.

        Sedan hjälpen där tar dig vidare.

        Men i grunden är ett script till 100, att markera vilka papper, och vilket script och verkställa.

        Comment


        • #5
          jorgen

          Jag förstår precis vad du menar med svårigheten att massansluta. Anledningen är att man inte kan välja in en egen lista att massansluta till. Det var väldigt länge sedan jag påpekade detta för Lasse men inget har hänt. Funktionen massanlut är i det närmaste värdelös i nuvarade utformning enligt min mening.

          Comment


          • #6
            Instämmer Åke, vissa funktioner är väldigt svåra att urföra i fb, som är enkla i andra analysprogram. Att ansluta 10 script per värdepapper tar tid, tänk vad enkelt det hade varit att välja en template och vips 10 script är anslutna, rätt bakgrundsfärg, rätt färg på staplarna mm.

            Comment


            • #7
              jorgeng

              Men är det inte så att du för 100 papper måste gå och välja in en template i Metastock, eller?

              Och i Friendly får du upprepa massanslut 10 ggr(en för varje script), och får det gjort på 100 papper i en operation.

              Har man anslutet ett script en gång i Friendly får det en global egenskap som är dess färgval också.

              Berätta gärna om jag missförstått.

              Annars har det varit önskemål från många att kunna använda egna portföljlistor som inval för olika snabboperationer när man markerar saker. Så det har varit på todo-listan länge, och snart kommer det nog överst.

              Comment

              Working...
              X