Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stega-synk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Stega-synk

    Hej lfm

    Efter nyinstallation av fb, konfigurerande av miljön har jag kommit till stega-synk som ersatt loopflaggan.

    Jag har en ordermodell med ett köp-script, sedan har jag gjort ett stega-script som hoppar tillbaks till 9A dvs samma köp-sekvens jag stod i.

    Mitt problem är att flaggan som utlöser scriptet är aktiv i 30 min innan nästa 30 min-stapel kommer. I egna larm kommer det 30 st larm, en varje minut. Har du något sätt att inaktivera de 29 andra minuterna/meddelandena?

    Jag vill ha loop beroende på att jag ej vet om köp eller sälj kommer först och ej vill hoppa i sekvenserna.

    Hur hoppar man fram en sekvens manuellt i den nya ordermodell-dialogen?


  • #2
    Man får först skilja på bevaka script och ordermodellsekvenser som löst ut.

    I ordermodeller som genererat en sekvens finns info om senaste trans via lasttrade(BS,VPD01234)

    BS=buy eller sell-sekvens
    VPD01234 volume price datetime cell 0,1,2,3 eller 4

    Så ett sätt av många är att nyttja

    sistatrans:=lasttrade(b,d)
    minutersedantrans:=mult(sub(date(),sistatrans),1440)

    Sedan kan du komplettera med test på önskat antal minuter

    eller enligt nedan en annan princip

    xk) Vänta tills nästa 30-minuters period

    sistatrans:=lasttrade(b,d)
    isnextperiod:=gt(d,sistatrans)
    i30(
    isnextperiod
    )


    Konstanten 'd' plockar innevarande periods start. Om en periods start är senare än senaste trans är man garanterat i nästa period.

    Comment


    • #3
      Lfm,
      jag provade xk-scriptet som jag la in i sekvens01 i ordermodellen med stega-script påkopplat. Resultatet blev som tidigare.
      Ordermodellen har 1 sekvens.

      Comment


      • #4
        Mitt script har aktiverat flaggan som visas när jag vill ha fördröjning 29 minuter tills nästa flagga kommer.

        Comment


        • #5
          Du måste se att du får en transaktion i lokala ordertransar, annars får inte lasttrade() nytt värde på tidpunkten där.

          Så bekräftaorder behöver du köra minst.

          Precis vilket script använde du?

          Skall du simulera utan trans så kan du använda global variabel som behåller sitt värde t.o.m även efter programmet stängts och startar nästa gång.

          SetGvarIf() används för det.

          Comment

          Working...
          X