Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Information

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Information

    Lfm,
    jag skulle via script kunna visa ex påkopplad stoploss, buy-stop som siffror i kursstaplarna. Nu har jag dom som staplar i analys och behöver gå in i fx för att se att stopploss-scriptet ligger på ex 1180 för omxs307b, buy-stop på 1200 osv.

    Någon i forumet har ju lyckats göra ett script som visar handelsutrymme, aktuellt innehav mha portfolio

    limit:=1180.0
    test:=Lt(c,limit)
    flagga:=mult(test,40)
    flagga

    Jag har testat att göra likadant med ovanstående, skalning automatisk, bortklickat visa som flagga, men det blir ej bra.

    Jag skulle vilja ha i kurser längst till vänster att det står:

    Stoploss: 1180
    Buy-stop: 1200

    på påkopplat script. Går det att lösa eller måste man titta på flaggan, gissa var stoplossen ligger, välja fx, kolla värdet för varje derivat?


  • #2
    Det enklaste är väl att lägga en kurva där stoppnivån ligger, och skala enligt kurser, och vänsterklick på stoppkurvan var som helst, så får du den nivån nere i statusfältet för close.

    Om du nu behöver nuffrer på det.

    Så lägg till en draw(stoppnivå,2,RQB). Kolla att du inte använder cell 2 till något annat via retval() eller så. Välj cell 0-9 att använda som brevlåda för att rita från scriptet.

    Comment


    • #3
      limit:=1180.0
      draw(limit,2,RQB)



      Denna ritar kurvan, men av någon anledning slutar den rita om man hänger på resten:


      limit:=1180.0
      draw(limit,2,RQB)
      test:=Lt(c,limit)
      mult(test,40)

      Har märkt samma fenomen med mina egna grafikscript, som tex använder osc-fältet. Om man inte har osc-fältet öppet ritas inga av de andra kurvorna heller, tex de som ligger bland staplar.

      Comment


      • #4
        Man får nu ha två script, ett för flagga i ordermodellen och ett som ritar sellstop-strecket, men det är mycket tydligare i alla fall..

        Comment


        • #5
          Det ska gå att få in i samma script! Jag gör ju det själv i Stoploss Multi, så jag kan inte fatta varför det inte funkar med ovanstående.

          Comment


          • #6
            Lfm,
            tyvärr får jag inga nuffrer med scriptet, däremot ett stoploss-streck i rött.

            Comment


            • #7
              När du väl börjar med minnesref så kan inga flera definitioner med := finnas nedför det.

              Alla rader fram till sista med := elimineras först av kompilatorn, sedan kompilerar man resten.

              Så alla := överst.

              Så lägg in draw på rätt ställe bara.

              limit:=1180.0
              draw(limit,2,RQB)
              test=Lt(c,limit)
              mult(test,40)


              ...funkar.

              Comment


              • #8
                Ja,

                det blev snyggt lfm, tackar.

                Comment


                • #9
                  fast nuffrerna ser jag ej...

                  Comment


                  • #10
                    limit:=1180.0
                    test:=Lt(c,limit)
                    draw(limit,2,RQB)
                    mult(test,40)

                    Fungerar också!

                    Lasse, skall man tolka det du skrev som att inga := får skrivas under där draw() har använts?

                    Comment


                    • #11
                      Åke..

                      Tänk inte uteslutande på draw() utan draw() eller en minnesref. Efter det får inga nya definitioner göras.

                      Oftast är det ju intradayprefix och i så fall innan någon av dessa rader också. Intradayprefixet omsluter all körbar kod.

                      Definitioner med := är ju körbara först när de placerats in sist i scriptet.

                      Comment


                      • #12
                        jörgeng...

                        Hur menar du?

                        Om du vänsterklickar i grafen så får du inte fram siffror i statusfältet nedanför arbetsytan?

                        I detta scriptet blir det ju en horisontell linje, och klickar du på den så får du fram värden på nivån liksom tidpunkten du klickat i.

                        Comment

                        Working...
                        X