Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

cash

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • cash

    Lfm,
    cash-funktionen är ju bra, men värdet tillgängligt för handel uppdateras bara en gång per dygn hos nordnet.

    Jag skulle vilja ha en cash-funktion som visar depåvärde-fältet från nordnet i fb och som man sedan via ex cash(d) kan visas i kursgrafer och det uppdateras hela tiden.

    Ingen stor ändring, går den att få in rätt snart?


  • #2
    Om tillgängligt att handla för uppdateras bara en gång per dygn så är det uselt.

    Är det verkligen så?

    Byt mäklare säger jag då. Orc som Nordnet och Trader Fondkommision medger omedelbar uppdatering av tillgängligt på depån. Trading Power kallas det och hämtas i ATrt i alla fall.

    Hur skall friendly kunna uppdatera något oftare om källan inte uppdateras?


    Du kan lägga ett script i en graf

    cash()

    och automatisk skalning.


    Då får du siffrorna ritade till höger i grafen också.

    Comment


    • #3
      Lfm,
      tillgängligt för handel uppdateras en gång per dygn hos nordnet.

      Depåvärde uppdateras hela tiden hos nordnet. Det är detta fältet jag vill ha in i fb via cash(d). Finns ej i fb idag. Går det att ordna?

      Comment


      • #4
        Du menar hela värdet av innehavet du har har av olika papper dvs hela portföljen?

        Nej, det finns inte planerat att föra in det i script.

        Med lite påhittighet så gör man egna script som lägger portfolio(p) för olika papper i olika globala variabler, och sedan ett script som summerar dessa värden.

        Men då får man planera detta för de olika instrument man handlar i. Lägg ett bevakascript för varje papper som uppdaterar en separat variabel för varje papper.

        Nu minns jag inte om NN presenterar hela värdet färdigt eller om man skall multiplicera portfolio(p) med portfolio(v) för att få värdet på det innehavet. Eller kanske blir det bäst med

        mult(portfolio(v),c)

        blir värdet just nu på ett papper i depån.

        Comment


        • #5
          Tyckte väl jag kände igen det där:

          http://www.frndsw.com/vbulletin/show...highlight=cash

          Comment


          • #6
            Men är depåvärde samma som tillgänglig cash?

            Depåvärde på svenska tolkar då jag som värdet av innehav just nu.

            Det måste vara någon programmerare som kommit på något så dumt och givit namnet 'Depåvärde'

            Comment


            • #7
              Depåvärdet är cash plus innehav hela tiden. "Tillgängligt att handla för" är Depåvärde minus innehav. Men eftersom terminssaldo inte uppdateras kontinuerligt gör inte Tillgängligt att handla för det heller. Snurrigt värre!

              Det stämmer bättre om man bara har aktier tror jag.

              Comment


              • #8
                Det verkar lite rörigt att hålla ordning på alla ändringar i ini-filen man gjort. Rätt som det är måste man installera om friendly börs och då tappar man ändringarna, måste in i ini-filen igen.

                Det jag skulle vilja ha just nu inlagt i fb är klickbara knappar för ex inhämtning av kurser med 15 sek intervall istället för 1 minut,
                en cash(d) - funktion som visar depåvärde så att vi ej behöver ändra i ini-filen.

                Comment


                • #9
                  Det går ju att ta en backup på ini-filen......

                  Comment

                  Working...
                  X