Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

stegascript

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• stegascript

Jag har hittills vid tillverkning av ordermodeller kopierat de sekvenser jag ska ha med i modellen.

Sekvens 1 Köp, 2 Sälj, 3 Köp osv.
    eller 1 Köp, 2 Köp, 3 Köp osv. och motsvarande för säljscriptet.
    Det blir ju betydligt enklare att använda ett stegascript för det senare exemplet som ställer sig på sekvens 1 igen efter att order skickats.
    Men...
    Jag har inga st) script i script-database. Ska inte det finnas med??

Det är väll detta script jag söker: add(1,0)

Det stämmer nog, inga sådana script har lagts in vid uppdateringarna av programmet.

Men det är inga problem att skapa sådana själv. Antingen i dialogen via Fx på ett papper och lägga upp i databasen generellt eller så vid inval av triggerscript i ordermodellen där man också kan skapa nya script.

st) som signatur i namnet gör scriptet till stegascript och finns att välja på vid de ställen man kan välja in dem i ordermodellen.

Stegascript körs när triggerscriptet + ev. kontrollscript skickar en order och bestämmer sedan vilken som är nästa sekvens.

sy) som signatur i namnet gör scriptet till synkascript och finns att välja på vid de ställen man kan välja in dem i ordermodellen.

Synkascript körs när man ansluter ordermodellen och kan styra vilken sekvens som är den rätta att stå på just nu när man ansluter den.

Synkascript körs också när triggerscriptet eller ev. kontrollscript inte skickar order och bestämmer sedan vilken som är nästa sekvens. Dock så måste man också bocka för i Preferenser och Handel att man vill ha denna utvidgade körningen av stegscript.

Synkascript kan alltså förflytta aktiv sekvens i ordermodellen då marknaden förändras och en annan sekvens är naturligt nästa att testa för order.

Comment

Working...
    X