Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Placering order

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Placering order

    Jag har en ordermodell som aktiveras när ett visst villkor uppfylls.

    När villkoret uppfylls vill jag att ordern läggs på low förrförra stapeln, ex.

    Villkor uppfyllt på 1270:- omxs307g - nuvarande stapel.

    low förra stapeln = 1265:-
    low förrförra stapeln =1260:-

    Ordern ska läggas på 1 punkt under 1260:-

    Jag antar att logiken måste ligga i sl-scriptet.

    Hur blir sälj-scriptet med ovanstående logik inlagt?



    sälj-script:

    limit:=1270.00
    draw(limit,2,RQB)
    test=Lt(c,limit)
    mult(test,50)

  • #2
    Menar du att signal är uppfyllt i scriptet ovan redan? Eller att det ska läggas till villkoret om man hamnar under low förrförra stapeln?

    Comment


    • #3
      Ja, signalen är redan uppfylld i scriptet.

      Vad som sedan ska hända är ivägskickande av order på 1259:-

      Comment


      • #4
        Om signalen kommer från ditt script ovanför, men priset bestäms av prisscript. (vl)

        Lästa pris förrförra stapeln:

        Ref(l,2)




        Subtrahera 1 punkt från det

        Sub(Ref(l,2),1)


        Så ett vl)- script i ordermodellen med ovanstående rad sätter priset till det du vill.


        /Rikard

        Comment


        • #5
          Jag har lagt in i simulera-läge, ska se hur det går.

          Comment


          • #6
            Jag testade skarpt, ordern las till senast betalt-kursen, inte lägre.

            Det fungerade alltså inte.

            Comment


            • #7
              Men om du lagt in Sub(Ref(l,2),1) som prisscript så kan inte ordern läggas till Senast betalt, helt omöjligt!

              Vad har du kört för upplösning? Dagsstaplar eller intraday?

              Comment


              • #8
                Jag hade lagt på i15 på scriptet, ska det vara med eller utan intraday-prefix?

                Comment


                • #9
                  Med i15 pålagt gick ordern iväg skarpt och sålde, så vl-scriptet fungerade inte.

                  Comment


                  • #10
                    Däremot såg det rätt ut i lokala ordretransaktioner, rätt pris.

                    Problemet är att lägga en order på ett fast pris som kan ligga flera punkter under nuvarande pris, klarar fb av detta?

                    Comment


                    • #11
                      FB klarar att skicka ut vilket pris som helst i en order, problemet är väl snarare om mäklare accepterar den. Om det stämmer i Lokala Ordertransar så fungerar prisscriptet.

                      Jag brukar köra utan intradayprefix i prisscript. Speciellt viktigt om du kör dagsstaplar.

                      Comment


                      • #12
                        Såg precis att det ligger i1() i prisscripten som ligger ute hos kunderna, men vi kör ju intraday. Om du kör dagsstaplar ska det funka utan prefix, annars tas priset från förrförra stapeln i intradayperspektiv.

                        Comment


                        • #13
                          Jag kör 15-minuters upplösning, jag tror inte en minut eller 15 har större betydelse.

                          Vad som har betydelse är att jag får senast betalt kursen och ej en kurs som kan ligga 15 punkter från nuvarande kurs.

                          Egentligen kan väl bara lasse svara på om det går att skicka iväg en kurs som avviker från köp/sälj-sidans kurser och få den att stanna där 2 dagar innan kursen kommit dit...

                          Comment


                          • #14
                            Nja, det är nog bara mäklaren som kan svara på det. AT fixar det ju bevisligen eftersom det stod rätt i Lokala Ordertransar. Glöm inte att sätta "expire-date" i ordermodellen på flera dagar i så fall. Default är väl bara samma dag.

                            Comment


                            • #15
                              Jo, jag hade 3 börsdagar i villkoret.

                              Comment

                              Working...
                              X