Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Scripthjälp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Scripthjälp

    I går såg signalerna bra ut med det nybörjarscript som gällde. Idag så tänkte jag följa det genom larm till jobbet och att inte tycka egna saker. Suck, desperationen sprider sig, har för få slantar eftersom nästan alla pengar ligger i Nokia på 353 kr. Törs man fortsätta? Har ni lust att titta på mina signaler?

    ag11:=Macd(b)
    ag13:=Hhv(ag11,2)
    ag21:=Lt(HhvBars(Rsi(14),2),1)
    ag23:=Hhv(ag21,3)
    ag31:=Lt(HhvBars(Mov(C,5,s),2),1)
    ag33:=Hhv(ag31,2)
    i30(And(ag13,And(ag23,ag33)))

    ag11:=Macd(s)
    ag13:=Hhv(ag11,2)
    i30(ag13)
    Attached Files
    Ulla-Britt Gråbacke

  • #2
    Titta framför allt på längre dataserier än några få dagar eller t.o.m veckor. När du tycker att det funkar bra på de närmaste veckorna kolla in 3 månader eller mer också.

    Att titta på att 5-perioders medel pekar upp kanske är lite lösa hängslen. Kanske 10 eller 20 perioders?

    Tänker på köpen igår eftermiddag.

    MACD i sig är ju exponentiellt medel på 12 och 26 perioder. Så köpsidan skulle kanske ha lite mer tröghet möjligen för att spärra för snabba köp i en längre nedåtgående trend.

    Comment


    • #3
      Jaha, då har man lärt sig den hårda vägen. Har använt natten till att pröva herrarnas olika script och fastnat för Ingmars -inbers- script, vilket jag har kollat med alla tänbara tidsrymder. Men nu gäller det att vara en fösiktig general så jag skulle vilja ha ett tillägg att medel 20 är över close. Har försökt men får syntaxerror.

      ag11:=Macd(b)
      ag13:=Hhv(ag11,2)
      ag21:=Lt(HhvBars(Rsi(14),2),1)
      ag23:=Hhv(ag21,3)
      ag31:=Rsi(14)
      ag32:=Lt(ag31,-10)
      ag33:=Hhv(ag32,3)
      i30(And(ag13,And(ag23,ag33)))
      Ulla-Britt Gråbacke

      Comment


      • #4
        mv1:=gt(c,mov(c,20,s))
        i30(And(And(ag13,And(ag23,ag33)),mv1))

        Stoppa in 'mv1'-raden och modifiera sista raden till den sista ovan.

        Men efter det så känner inte scriptassistenten igen det längre så du tänker på det.

        Ett annat sätt är att:

        a) kopiera översta två raderna med MACD till klippbordet. 'ag11' och 'ag13' alltså.
        b) Gå in i assistenten och ändra översta avdelningen att bli Medelvärde mindre än C.
        c) OK och tillbaka i scripteditorn placera markören och klistra in MACD-raderna igen.
        d) Byt namn på MACD-raderna så det inte krockar med befintliga namn.
        e) Modifiera sista raden för att AND:a ihop extra uttryck på samma sätt som jag visat ovan så att MACD-raderna kommer med.

        Vitsen med detta är att du får hjälp av assistenten med hur en del av ett script ser ut. Och du kan behandla den som en komponent.

        Comment

        Working...
        X