Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Multipla medelvärden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Multipla medelvärden

    Jag vill rita multipla medelvärden med high eller low som bas istället för close. Det finns inte som standard men är det möjligt att göra det mha liten ändring i fbin-filen? Har frågat tidigare men inte fått svar.

    Med vänlig hälsning
    BP

  • #2
    Vi mailade ett svar för ett tag sedan, det kanske inte kom fram?

    Det går inte att ändra i ini-filen och rita fishnet på H eller L.

    Däremot går det att ansluta flera script till instrumentet, ett som ritar varje medelvärde på tex H:

    Mov(H,50,s)

    Ett bättre sätt är att använda Draw för att rita med H eller L, då kan man få ett script att rita upp till 10 medelvärden baserade på vad som helst. Och om man ansluter 10 script till instrumentet har man helt plötsligt 100 medelvärden ritade.

    Comment


    • #3
      Jag kan inte hitta något mail men nu har jag fått en lösning. Emellertid uppträder ett konstigt fenomen. Jag skriver tio identiska rader förutom medelvärdet och minnescellen. Då ritas 11 linjer upp. Den elfte har samma form som den tioende men är förskjuten en liten bit ner i charten. Tar jag bort den tionde raden ritas 10 linjer upp där den tioende är en förskjuten kopia av den nioende. Vad gör jag för fel?
      BP

      Comment


      • #4
        Hmm....hur ser scriptet ut?

        Comment


        • #5
          Hej,

          Så här ser det ut:
          10 rader med följande formel

          Draw(mov(l,x,s),n, BQB)

          där x går från startmedelvärde till slutmedelvärde och n går från 0 till 9. Scriptet ritar upp det jag önskar plus en extra linje en bit nedanför.
          BP

          Comment


          • #6
            Prova att kryssa för skalning "Enligt kurser". Om jag fattat rätt så kan det påverka.

            Comment

            Working...
            X