Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tidsmarkeringar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Tidsmarkeringar

    Jag avser att göra ett script som ritar upp vertikala punktlinjer var 15:e minut (eller annat udda-tal) i en 2-minuters graf.
    Startklockslag vill jag kunna bestämma på morronen när börsen varit igång ett tag. Sen ska den markera diskret det valda udda tidsintervall jag angett i scriptet under hela dagen.
    Minutangivelse för start kommer att ändras dag för dag och jag avser att koppla in scriptet varje morron först när jag har bestämt mig för vilken första minutangivelsen skall vara.

    Hur kan ett sådant script se ut?

  • #2
    Någon som vet hur man gör tidsmarkeringar i AT?

    Comment


    • #3
      Skrev jag för krångligt?
      Vad jag vill är att programmet ska göra en tidsmarkering eller kalla den flagga tex kl 9:37. sedan vill jag ha ny flagga kl 9:54 och så vill jag att det fortsätter hela dagen med tex 17 minuters intervaller. Jag föreställer mig då att dagens graf får ett vertikalt rastermönster.
      Det borde vara lätt att få till om man kan programkoderna.

      Comment


      • #4
        Jag har inte tillgång till Friendly så jag kan prova men detta borde funka:

        intervallet:=17
        Starth:=9
        Startm:=50
        starttid:=add(mult(starth,60),startm)
        tidnu:=mult(frac(d),1440)
        startok:=gt(tidnu,starttid)
        tidfrånstart:=sub(tidnu,starttid)
        tid_i_intervall:=mod(tidfrånstart,intervallet)
        markera:=ge(tid_i_intervall,sub(intervallet,1))
        i1(
        And(startok,markera)
        )

        Här då start 9:50 och 17 minuters intervall.

        God Jul!

        Comment


        • #5
          Tack, Lasse det ska bli spännande att försöka till veckan och se hur det fungerar! Lasse du ska veta att som Forumanvändare så blir man glad varje gång man ser att du hälsat på och gjort ett inlägg!
          Jag önskar dig allt gott!

          En God Jul och ett riktigt Gott Nytt År!

          Comment


          • #6
            Jag har provat scriptet i 2 dar och det verkar fungera som jag tänkt mig. Tack för hjälpen!

            Comment

            Working...
            X