Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Analysbänken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Analysbänken

    Hej igen
    kan jag banta scripten så de bara rättar sig efter oscillatorn, iså fall skulle dessa funka?
    Det ser nämligen ut att var en mycket jämnare kurva på oscill 60 min.
    Tyvärr har AT inte funkat nu när jag skulle testköra med en omx termin.
    Har du någon aning om när det är i ordning igen?

    sl) Bertils oscill köp

    oscillator:=Osc(c,3,20,s)
    oscupp:=Lt(HhvBars(oscillator,2),1)
    köp:=And(oscupp)

    {Minutfilter}
    tidnu:=Frac(DATE())
    totalt:=Mult(tidnu,1440)
    rest:=Int(Mod(totalt,60))
    tidsignal:=Gt(rest,58)
    i60(
    Mult(And(köp,tidsignal),20)
    )


    sl) Bertils oscill blank

    oscillator:=Osc(c,3,20,s)
    oscner:=Lt(LlvBars(oscillator,2),1)
    blank:=And(oscner)

    {Minutfilter}
    tidnu:=Frac(DATE())
    totalt:=Mult(tidnu,1440)
    rest:=Int(Mod(totalt,60))
    tidsignal:=Gt(rest,58)
    i60(
    Mult(And(blank,tidsignal),20)
    )

    Detta har du svarat på att jag kan testa i analysbänken. Men hur tusan fungerar "bänken"?

    Sen visade det sig att om jag ökade momentum till tolv istället för elva så följer oscillator och momentum varandra bättre vilket kanske gör att det blir lite säkrare att köra med båda i alla fall.
    hur fungerar det jag, gick in i FX / script och ändrade till 12 istf 11, ändrar det scriptet även i det jag lagt i ordermodellen?

    Berra (Bertil Westmar)
    Berra

  • #2
    Fler frågor för att få det hela att synas på intraday "skämen"
    1: det ska väl gå ett se scripten grafiskt med staplar i intraday?
    när de ligger i FX-script?
    2: behövs det något mer i scriptet för att de ska famträda i FX-script?
    3: igår körde jag Analysbänken och den visade resultat enligt dina anvisningar, höger klick avkastningsgraf men idag gör jag samma sak för att se om jag ändrat färg på Bertils blank stapel och det händer inte något. Det är inte enkelt det här programmet det är synd att man måste vara systemare för att begripa sig på hur jag ska få AT att gör som jag önskar. Skulle vara bra med enklare pedagogik, jag har tragglat iden tjocka manualpärmen fram och tillbaka utan att få till det. Jag tycker att dessa script verkar som om det skulle funka som jag tänkt mig. På 60 min så bildas en lagom mjuk kurva i oscill 3-20 och ändrad mom till 12 så följer de varann ganska fint där mom kan varna aningen tidigare. Men eftersom jag inte kan se scriptstaplarna i fönstret så vet jag inte hur det skull gå i praktiken. Men går den i och ur där vändningarna ä så sore det guldläge. Hur kommer jag vidare och kunna se? Det var ju tråkigt i veckan onsdag torsda som jag testade om det funkade vad händer jo NN mot AT har ballat ur så det bara står och tuggar damm. Fredag var bra men det var ju bara upp utan vändning så det visade intet. Nu vill jag se vad som händer i morgon. men skulle vara taksam för lite suport.

    sl) Bertils köp

    oscillator:=Osc(c,3,20,s)
    oscupp:=Lt(HhvBars(oscillator,2),1)
    momentum:=Mo(12)
    momupp:=Lt(HhvBars(momentum,2),1)
    köp:=And(oscupp,momupp)

    {Minutfilter}
    tidnu:=Frac(DATE())
    totalt:=Mult(tidnu,1440)
    rest:=Int(Mod(totalt,60))
    tidsignal:=Gt(rest,58)
    i60(
    Mult(And(köp,tidsignal),20)
    )


    sl) Bertils blank

    oscillator:=Osc(c,3,20,s)
    oscner:=Lt(LlvBars(oscillator,2),1)
    momentum:=Mo(12)
    momner:=Lt(LlvBars(momentum,2),1)
    blank:=And(oscner,momner)

    {Minutfilter}
    tidnu:=Frac(DATE())
    totalt:=Mult(tidnu,1440)
    rest:=Int(Mod(totalt,60))
    tidsignal:=Gt(rest,58)
    i60(
    Mult(And(blank,tidsignal),20)
    )
    Berra

    Comment


    • #3
      Analysbänken är ganska komplex, men det är enkelt att ställa in den så att den visar ett realistiskt resultat.

      Ett tips, anslut dina triggerscript till platserna Köp och Sälj i fX-dialogen. Annars blir det problem med avkastningsgrafen senare.
      Plus att du kan se scriptens flaggor i grafen.

      En annan sak med scripten ovan, de innehåller ju minutfilter som spärrar signal utom i sista minuten varje 60-minutersperiod. I praktiken betyder det att man inte heller kan se signalerna utom just då.

      Comment


      • #4
        Tack Rikard jag har lagt scripten på sälj och köp platsen men int f.. visas det någon flagga i intraday fönstret. är det någom mult funktion som skall till i scripten?
        ex: i60(mult(??,30))
        Efter att kört i Bänken kom det i en liten stund gul-och röd stapel som visade var köp och sälj låg och det såg snygg trygg och prydligt ut ännda tills jag klickade på bilden så försvann dom. Jag fattar 0.

        Berra
        Berra

        Comment


        • #5
          Nja, det finns redan en Mult för att få lagom höga staplar. Det är inte det som är problemet. Däremot minutfiltret gör att staplarna bara syns sista minuten varje timme.

          Prova att koppla bort det för att se staplarna:

          tidsignal:=Gt(rest,58)
          i60(
          Mult(And(blank,{tidsignal}1),20)

          Om man stoppar in klammerparenteser runt "minutfilter" och skriver en etta direkt efter så har man ersatt minutfiltret med något som alltid är sant. Nu ska staplarna visas, men tänk på att även simuleringen påverkas eftersom scripten nu kan släppa signal när som helst i en period.

          Comment


          • #6
            efter att jag ställer in den efter din intruktion och analys på vecka men den sägr 0 på allt (altså innga köp eller blank) bara nollor vad är fel är detta för enkla script och jag vill att det visas köp och sälj flaggor för att se om det fungerar????


            Berra

            Comment


            • #7
              Om du ansluter scripten direkt till diagrammet i fX-dialogen, får du fram flaggor då?

              Det kan vara läge att göra en syntax-kontroll i Script-dialogen också ifall något har blivit fel. Scripten ska helt klart fungera.

              Comment


              • #8
                Syntax sger ok på båda scripten . Kola till diagramet i FX vad är det ?
                Berra

                Comment


                • #9
                  Jepp såg inte ditt svar 22.20 med klammer parentes kommer flaggorna Tack då vet jag vad som påverkar
                  Berra

                  Comment


                  • #10
                    Så här ser det ut när jag klamrar in tidskoffesi..
                    Men en fråga varje gul (köp) och röd (sälj) som följer på varan utan att det varit motsatt färg skulle det innebära att den köper ytterligare eller är det spärrat så att det är sälj sedan ska inte säjkunna komma igen förrän det har bytt håll?
                    Attached Files
                    Berra

                    Comment


                    • #11
                      Det ser ju bra ut. Det här med flera signaler efter varandra är också enkelt: Det är bara den första som gäller.


                      När den första gula kommer efter en röd blir det köp. Sen händer inget förrän nästa röd kommer igen, då blir det blankning.

                      Alla skurar av falska signaler är helt normalt. Ett script signalerar nästan alltid flera gånger, men det är bara första signalen man handlar på.

                      Comment


                      • #12
                        Rikard
                        med mina ögon mätt och bara 4-5 testdagar så är det så som jag hoppades på och handeln går med plus igen.
                        AT låg fint med upp fram till vändningen kl. 21.25 då den skickade blankning på 986.00 och sedan har den haft kollen hela vägen till stängning på 975.00. Det blev 10p upp och 10p ned bra jobbat.

                        Rikard kan jag lägga in ett stega script i ordermodellen är det i så fall: add(1,0)
                        Skulle det göra att ordermodellen stannar kvar efter affär som det nu är så åker ju ordermodellen ut och jag måste in så fort som möjligt och koppla på den igen, inte helenkelt när jag är på jobb och trenden vänder.

                        Berra

                        Comment


                        • #13
                          jag menar naturligtvis 12.25 och inget annat
                          Berra

                          Comment


                          • #14
                            Skönt att det fungerar! Det är helt rätt att lägga till ett st)- script för att få modellen att gå tillbaka till första sekvens när den sista är avklarad. Då loopar det runt så länge den är ansluten.

                            Har själv inte använt steg-scripten faktiskt, utan jag har "fastnat" i den gamla metoden med loop-flagga som aktiveras med Supervisor-inloggning plus lite annat. Men det är säkert enklare med steg-script.

                            Comment


                            • #15
                              Det fungerar fint nu ordermodellen har följt dagen perfekt på nedgången och vände till köp kl 17.05 944.5 (946 hamnade ordern på) nu gäller det om det går upp eller ned i morgon (står ju lång) och hur scripten reagerar borde funka. 28.5 härliga punkter att håva in.

                              Men Rikard stega st) add(1,0)
                              Ska den läggas som en sekvens i ordermodellen som består av Bertil köp som 1:a sekvens och Bertil blank som 2:a sekvens ska stega komma som en egen sekvens efter och vad kallas det då de andra heter ju köp och sälj eller har det ingen betydelse?

                              Berra

                              Comment

                              Working...
                              X